Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



måndag 24 mars 2008

Änglamarken



Jaa jag vet inte om jag någonsin skulle bli en av de där som bloggar

pålägg på macka och "Wow vi har påskkalas!" och "idag är jag deppig igen..."
Själv har jag spenderat ett dygn med full migrän och innan var jag så
irriterad på dumheten i Sverige att hjärtat kändes som jag var ute och
joggade vilket jag inte gjort sen Kinesiska Omskolningslägret (Gymnasiet).
Men kom bara ihåg; de kan jävlas och de kan sprida sin skit över medierna,
om vad den breda massans smak ska vara, och inte ens ett 15 minuters
konstprogram får existera utan att nån jävla modern trend tas up!!!
...Men du gör som du vill, så behåll din smak, ignorera alla topplistor,
köper du den skiten, än vilken bransch det gäller, finns de kvar ännu
längre i bok-skiv-filmtoppen utan att kanske ens vara bra, hälften är
bara en hype "den där måste va bra för det var det nån som sa",
har alla plötsligt blivit 15 eller? Som tur är försvinner all denna
barnsliga-dagissverige-nojja efter 15 minuters TV-meditation...

Har själv spenderat Påsktiden framför TVn med att se konståkning
(ni läste rätt, det är den svåraste sporten liksom operan är den
svåraste konstarten och ibland sammanfaller de harmoniskt)
och om ni fortfarande går å funderar vad den argentinska tangomusiken
påminde om i Originaldansen var det Evert Taube "Änglamark", "Sjösala Vals(Rönnerdahl)", Allan Edwall "Årstider",
Army of Lovers "Sacrifice"...och..."Que Sera Sera", BAO "Cirkus Finemang",
och nån till, så det var inte ett subliminalt budskap om någon nu
skulle känna igen sig i det jag beskrev. Eftersom den här musiken
påverkade t.ex. Taube så tog han självklart inspiration från den så
nu när originalmusiken kommer strömmande ut ur TV:n som den skall vara så säger folk
lite bakvänt, "Påminner inte det där om Taube, det måste vara
skrivet inspirerat av honom" när det i själva verket är tvärtom.
Så länge Nazareth inte går över Påsk nå'mer får man va tacksam över den högkultur som finns.
(Låt resten behålla rännstensskvalet och ytligheten, de kan bära
skinnjacka o presentera program bäst de vill och förmedla att det
är ok att avliva djur för sin egen egoisms skull; men de är lika stora mördare
som de som förr mördade Jesus och gjorde honom till martyr...

lär istället av människans dumhet eller var en del av problemet som nån ny "Jesus" måste fixa)

Många säger jag är svart, men jag har blont skägg o hår som en
manlig blondinbella (wow vilken topplist etikett jag fick nu *finger* mänskan kan inte ens photoshop editera en bakgrundsbild utan kanter till sin "toppsida" vilket tar exakt 5min)
Sverige är ett land i totalt intellektuellt mörker...
men i mörkret syns ljuset klarast
i ljuset på Änglamarken syns bara skuggorna av allas inre mörker klarast!
...ju fler böcker vi studerar desto bättre förstår vi varför världen
är skit!
Det enda som är positivt är att Naturen och djuren kommer att
översvämma jordens yta och varje fult illaluktande industriland
blir vackert igen, Planet of the Apes var ingen skräckfilm i mina ögon
var det en dokumentär. R.I.P. Charlton Heston.

Be well,
LordParzifal

0 kommentarer:

;