Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



fredag 23 maj 2008

ROSENBUSKEN



På Rosenbuskens Blommande Dag
Till Nattens Doftande Välmående

På Rosenbuskens Blommande Dag
till nattens doftande väl och ve
skriver jag en oskriven rad
om dikter som skrivna av diktaren blev

det är ett månbeskänkt nattland
som solen uppsken tidigare på dag
skriver jag bara en vers blir det ej sent
men blir det hundra får jag kanhända se den nästa dag kanské.

Av land som fött Fröding, Andersson och versens inspiration
blott tider ändrats ej deras blad eller ditt eller mitt
Ferlins och Gullbergs likaså
ehuru deras böcker blevo tjockare än de flestas och skrivpärmen och blocket mitt.

var tid har sin poet och det som var modernt förr var det också
det som finns idag och det som ej uppfunnits än
blir ock det så modernt som det var då likaså.

vid fiskesjö, vid vägar, vid badstrand och i stad
finns böcker för var man att fröjdas åt och vara tröstad och glad
om det ej finns skriv en själv
och hoppas på tur och inspiration åt dig och mig var kväll.

På Rosenbuskens Blommande Dag
Till Nattens Doftande Välmående

LPWJ 14/6/4

Be well,
LordParzifal
(Publicerad på KingInk.se/svenskpoet 2008 forum Fre Mar 07, 2008 6:25am)

0 kommentarer:

;