Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



söndag 18 maj 2008

SVERIGE



Svensken är som en fiskare som gett sig ut med bara ett drag,
tappar det, letar sen i lådan efter reserven
klagar sedan ymnigt över sin dåliga fiskedag

I landet bor det trötta mänskor som blir tröttare ju tröttare
dom får höra att dom är
om det var livligare längre inåt landet så kanske de inte blev
ännu tröttare här
ute på sitt båtgrundade fiskeskär

Gud har sin kaffepaus,
och under Hans få minuter;
pågår våra eoner av kaos.

Sverige, vi har inte nått vårt slut än.

LPWJ 30/03/08



Be well,
LordParzifal

2 kommentarer:

Jörgen P Olsson sa...

Hej!

Kul att du är tillbaka! Vårat synkskrivande är nästan kusligt. Redan innan jag läste ditt inlägg hade jag planer på att skriva ett inlägg med en liknande titel!

Ha det jättebra!

Mvh Metropolisen JPO

LordParzifal sa...

Jag tror ängeln och demonen på mina axlar har kokat ihop något med dina, eller så är det två marsianer i ett UFO över Norrland som fått sig en Whiskeyflaska för mycket och har roligt med oss svenskar, kanske därför de hänger så mycket över Norden och England. Whiskey?

Nu får du väl ta över efter Leif G W som Metropolis...och sätta fartkontroller på rymdskeppen. =)

Be well,
LordParzifal

;