Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



torsdag 2 oktober 2008

en. robot. dikt.





Jag. robot. 1444. från. År. 50. efter. Världskraschen. När. den. är. förbjudet.
för. mig. att. säga.
Jag. se. solen.
Jag. aldrig. sett. riktiga. träd.
Jag. se. solen. på. sidan. kallad. LordPWJ. på. det. gamla. systemet. kallat.
internet.
Jag. mäkta. imponerad.
Jag. även. hittat. hatt. med. slokande. form. svart. i. skog. jag. landade. med.
min. molekylförändrare.
Jag. landade. nästan. i. sjö. kallad. Rämen.
den. var. fin.
mycket. bättre. än. plastillusion. i. det. 7:e. planetsystemet.
jag. se. måne. nu.
vi. varit. här. övervakat. övervakarna.
det. är. inte. bara. en. seriebok. av. Alan. Moore. och. Dave. Gibbons. från. 1989.
Det. för. oss. realitet. är.
Nu. har. något. kommit. från. er. som. heta. FRA.

HA.HA.HA. säga. vi. Efter. Internetuppfinning. av. Ronald. Reagans. period. Det.
uppkallades. efter. honom.
Nästan.
Det. heta. RollsRoyce. i. Vintergatan:3:avdelning:6.
som. ett. minne. av. alla. uppfinningsglada. människor. i. forntid. där.
RollsRoyce. var. den. största. bilen. alltså. hyllas. den. med. robotars.
humor. HA.HA.HA.

Vi. åka. hem. nu. över. Norra. delen. av. ert. land.
Över. ställe. heta. Jämtland. där. vi. lyssna. på. Ewert. Ljusberg. och. ibland.
vinka. till. UFO. spanare. som. tro. vi. är. varelser. från. annan. planet.
annan. tid. inte. planet.
Era. barnbarnbarnsbarn. byggde. oss.
Dags. att. åka. hem.
Synd. människor. var. dumma. de. hade. fin. planet.

Jag. robot. 1444. År. 50. efter. världens. krasch. säga. hej. på. erat. sätt.
Jag. se. kul. Robin. Williams. kul. som. Mork. Nano. Nano.
Hoppas. någon. fortfarande. lyssnar. på. er. vackra. planet. så. inte. enbart. vi.
robotar. ni. byggde. som. nu. helar. oss. själva. och. bygger. nya. finns. kvar.

Ni:var:våra:gudar.Tack.
LPWJ 01-02/10/08

Inspirerad av Isaac Asimovs I, Robot och Arthur C.Clarkes 2001&2010
Och förstås Disneys Wall-E.





FRA:
AB AB2 AB3
DN DN2 DN3 DN4

Opassande Opassande II
Mark Klamberg Mark Klamberg II
Hultins Tankegång
Henrik Alexandersson
Oscar Swartz
StoppaFRAlagenNu

Min Limerick mot FRA

USA:
AB AB2 AB3
DN DN2 DN3 DN4

Magnus Andersson

Bloggar om poesi, robot, wall-e, scifi, dikt, rymden, fra

Intressant att smicker inte lönar sig inte var sant

Tack för undermedveten inspiration Gubben och Metropolisen
Inte konstigt ni är RSS-länkad.

Be well,
LordParzifal

0 kommentarer:

;