Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



måndag 1 september 2008

Skulden är F.R.A:s (Blame Canada: Satir)



Cartman (South Park)

Sahlin: Tiderna har ändrats.
Våra ungar blir bara jobbigare.
De vill inte lyda sina föräldrar;
De vill bara svära och växa upp till mobbare!

Schyman: Borde vi skylla på staten?
Wetterstrand: Eller ge samhället skulden?
Ohly, Hägglund, Björklund: Eller ska vi skylla på TV:ns sex&våld igen?

Sahlin: NEJ! Skulden är F.R.A:s!
Alla: Skulden är F.R.A:s!
Sahlin: Med alla sina små fula mikrofoner
Och Storebrorsövervakare och militärspioner!

Alla: Skulden är F.R.A:s!
Skulden är F.R.A:s!
Sahlin: Vi behöver samlas och slå ut deras el!
Alla: Det är F.R.A:s fel!

Schyman: Anklaga inte mig
För min son Stan.
Han såg den förbenade tecknade serien
Och sen stack han iväg för att joina Ku Klux Klan!

Wetterstrand: Och min pojke Eric
Hade en gång mitt fotografi sittande uppå sin hylla, som syntes väl,
Men när jag nu ser honom säger han att jag ska gå och sätta på mig själv.

Sahlin: Nå? Skulden är F.R.A:s!
Alla: Skulden är F.R.A:s!
Sahlin: Det verkar som allting bara gått fel
Sedan F.R.A. började med sitt maktspel!

Alla: Skulden är F.R.A:s!
Skulden är F.R.A:s!
Man: De är inte ens en riktig robotsköld ändå!

Fröken Ohlsson: Min son kunde ha varit en doktor eller en advokat, ärlig och rik.
Istället brann han upp som en liten gris på en barbequegrill.
Män: Borde vi skylla på tändstickorna?
Man: Borde vi skylla på elden?
Alla: Eller doktorerna som lät honom sprängas i luften?
Sahlin: Helskotta heller, nej!

Alla: Skulden är F.R.A:s!
Skulden är F.R.A:s!
Sahlin: Med all sin IT-Kista-kitsch
Wetterstrand: Och den där, Ingvar Åkesson också, bitch.

Alla: [saktare] Skulden är F.R.A:s!
Skäms F.R.A.!

För
[normal] Snusket är så ruskigt, skräpet gör en häpen.
Alla som skrattar och är roliga måste allesammans igen bli fogliga.
Vi måste ge dem skulden och visa vem som är boss
Innan någon tänker tanken att anklaga
Oss!

(LPWJ version 01/09/08)

Originalversioner:
South Park video
Sång video
FRA-video om Norge

Intressant som en visslande elefant!



Bloggat om FRA nyligen (data från knuff.se) och Rick Falkvinge (pp): Anna Troberg | Intensifier | Sjölander | scaber_nestor | www.webhackande.se | Svensk Myndighetskontroll | Hultins tankegång | Conjoiner | scaber_nestor igen | Rick Falkvinge (pp) | Enligt Min Humla | Dagens filosofiska tanke | Jens O. | Svensk Myndighetskontroll igen | med pinner | Hax | Björn Wadström - ettan | Defective Mind | Intensifier igen | Rick Falkvinge (pp) igen | Bloggtidningen | frendo.se | Kryptoblog | KATTKORGEN | Törnqvist tänker och tycker | Bloggtidningen igen | Mias Landliv | Conjoiner igen | Doktor Spinn | Lars-Ericks blogg | Björn Wadström - ettan igen | Cykelmygg.se | Varken Henrik Elmér eller mindre | Kommunisternas blogg | Copyriot | VendettanBettan | Rick Falkvinge (pp) #3 | Sverigedemokratiska bloggen Dragan med vänner! | Jens O. igen | ProjektPåRiktigt | www.webhackande.se igen | Mark Klamberg | Anna Troberg igen | f.d. Patrik i Politiken) | pensionismer | Use the finger | Opassande | Davids åsikter | Uppsala-Hansen | UD/RK Samhällsdebatt | Zac’s åsikter på ett fat. | Farmorgun i Norrtälje | Anna Troberg #3 | Johan Ingerö | Rick Falkvinge (pp) #4 | Maria Ferm | Hax igen | Hax #3 | Staffan Danielsson | Christian Engström (pp) | Kulturbloggen | Lennart Holmlund | Jens O. #3 | Fredskoalitionen Göteborg | Malmö MUF - Ordförande har ordet | Stockholm enligt Ankersjö | A gay globetrotters views | Alliansfritt Sverige | scaber_nestor #3 | Amina Huseins Blogg - Skyddad ID - Jagad | Opassande igen | Jens O. #4 | Anna Troberg #4 | ebbe cederblad | Enligt Min Humla igen | LordParzifal’s Woodland Journal | Bloggen Bent | Opassande #3 | Johanna Wiström | Sennbrink Konsult | Rick Falkvinge (pp) #5 | UD/RK Samhällsdebatt igen | Inte så PK (Serier mot FRA) | projo’s blog | Drottningsylt | Björn Wadström - ettan #3 | Expressenbloggen | UD/RK Samhällsdebatt #3 | Mårtensson | Törnqvist tänker och tycker igen | Björn Wadström - ettan #4 | bara rara underbara sara | Mina Moderata Karameller | Onlinegamer - Team Fortress 2 på svenska | Motvallsbloggen | Mina Moderata Karameller igen | Bloggen Bent igen | projo’s blog igen | Göran Ericsson | Mark Klamberg igen | Björn Wadström - ettan #5 | Bloggtidningen #3 | Mina Moderata Karameller #3 | Lakes lakonismer | Inte så PK (Serier mot FRA) igen | Magnus blogg | lindaigglund | Christian Valtersson | Rick Falkvinge (pp) #6 | Kreafonbloggen | 99, our 68 | Alex Lindskog (mp) | Lars-Ericks blogg igen | Elisabeths blogg | Ledarredaktionens blogg | The Life of Avlo | Farmorgun i Norrtälje igen | Kurvigheter | Värmdöbloggen | LO Reinfeldt´s blog | Mikael Persson




Be well,
LordParzifal

0 kommentarer:

;