Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



fredag 6 juni 2008

Blogghole | Friskt & Blandat (Friskt chansat; hälften vunnet)



Blogghole
Blogg you, you blogging blogghole
Jag trodde att blogg var ett blogging svärord?


Friskt chansat
hälften vunnet
men om din lyckas ljus utbrunnit
och du misslyckats
det är bäst du sprungit
för att försöka en dag igen
efter det negativa försvunnit
och din sömn utrunnit.

Det finns nog med skit i världen utan att folk behöver
hitta på en massa onödig skit.
(LordParzifal yesterday)

Alla dessa poplåtar och alla dessa videos och alla dessa artister
och band och namn...varför väntar de inte ett halvår eller tills de
har tillräckligt bra låtar ist.f.
att hysteriskt skapa hissmusik...jobbar de månne på - ackord!
Jag föredrar rytm o melodi!

Ingen tänkt på att Gudrun som adlig skulle hetat Gudrun af Schyman?
Trodde pressen skulle nappat på det som ny FI*** ...sa jag inte...
FI represenTANT...sa jag inte...FI språkbång, eh (hel)rör...eh fillintheblanks.

Petters nya är så svart så varför inte kallat den Svarte Petter?
Var det för att inte förolämpa DJ Sleepy?
Oh shuddup Im a Whigga myself...
It's all good.

Whigga = White knowing a lot of black music and culture.

Man funderar ju också om inte Gynning skulle behöva silikon i de andra
läpparna, verkar mer praktiskt, vad jag erfar så har det blivit en trend i Las Vegas,
så känner de än mindre än de gjorde innan, själ som kropp!
Själv föredrar jag själ även om skönhet på utsidan gör sig bra på foto, eller i konsten.

We'll be right back after these messages.

Reklamhumor

Har ni tröttnat på tvättmedelsreklam som aldrig tar bort fläckarna?
(efter att halva Sveriges sportsoffeelit kastat ölen på TVn)

Hur ni än putsar o gnider så går inte reklamfläckarna på Eran TV kväll bort!?!
Använd Reklam BANG, tar bort all fördummande reklam!

And we're back...

I det kalla isiga vintriga Sverige...
Isblommor på fönstret; domherrar utanför
Är man samhällsfrånvänd om samhället är människofrånvänt;
Huvudsaken är att man aldrig sviker mänsklighten, eller iallafall aldrig
tar ära i det.

coup d'etat
Folk på aftonbladet etc skriver o skriver utan att tillföra något i form av krönikör
förresten varför gör ingen en progg blogg om den musiken, ist.f. att
bara använda namnet registrerat
Använd det namn ni använder.
I världen, bortanför den gatan där du bor, var musiken progressiv och texterna värnande om Moder Jord medans i Norden enbart texterna var progressiva (Loffe o Pugh undantaget och vissas glasögon).

Blogghole
Blogg you, you blogging blogghole
Jag trodde att blogg var ett blogging svärord?


Kapitel 2.

Beteendet hos Betner eller Thåström som gick motströms

Han spelade för alla som kände igen sig i den lilla människan
mot samhället inte som de egon till popstars nu som bara pratar
om sig själva.

Ebba the movie
visst det är kul med Dogge från Botkyrka men vad är väl det mot
Pimme från Rågsved

Du ska va president
800¤

Kapitel 3.

Zappa the movie
(betydde något helt annat för cirkus 10 år sedan än det gör nu;
skulle aldrig zappa Zappa the Movie)
-----------------
Akt II kapitel 4.

Den unika klicken
även här i bloggvärlden (den unika internetigenta hemisfären av internetuella) tävlas det om tillhörighet, man är den man är,
varken mer eller mindre, det man inte ska göra är att förminska
sig själv
men om en trend faller i smaken beror det på ens egen fallenhet
aldrig om att tillhöra en grupp för varför tillhöra något man ej
tycker om?
Nah. nytt ämne.
Ebba Grön fyller 30 år woohoo, såg dom när jag var 12-13 sådär
man hade då allaredan lyssnat ett par år...
köpte deras skivor när vi var på semster hos släktingar kring
Stockholm.
Kändes mer "rätt" då, likaså med Dag Vag, mina två fav band
som kid rocker.

Kapitel 5. även kallat Krig e dumt man dör om man deltar. Så gå ut i din trädgård eller närmaste grönområde o lev istället.

De flesta ställen har kommit på fötter igen efter 50-talet efter en
svår period från 1300
Alla utom Kina och Ryssland där Tibet respektive Lenin nästan
förstördes respektive förstörde landet.
Glädjen Eder medborgare, för trots alla fackprotester eftersom de ej
förstår kinesisk byggteknik så har vi nu en österländsk vägport och en
Buddhistisk stupa inom landet.
Den Karmatiska fredliga hämnden på dessa byggfack som spikat sig själv
i foten (Spik i foten med Hasse Alfredsson röst = är att ingen vill
jobba som byggjobbare så de saknar folk t o m i STHLM trakten).
------------------------
Blogghole
Blogg you, you blogging blogghole
Jag trodde att blogg var ett blogging svärord?


I Norrland är schizmen evig mellan
jämtland och janteland
------------------------
Kapitel VI. Latinuellt löexica-con . com

P (lipa pbbt)
taz p bot
K(lat.Okej)
okej
PK(lipa pbbt k)
leila k
PKK(lipa pbbt k k)
k k downing
PKKK(lipa pbbt k k k)
lipa pbbt k k k
-----------------
kontentan: sätt p bot på basshunters auto music bot

Kapitel 7. Finale

Blogghole,
Shoot the Puck Up!
Sade man under NHL finalen...

hej då Bloggen!
(med bästa Macken röst)

Dedikerad till mina första (och hittills enda fans, eller dom kanske också slutat läsa efter det här),
Josefin och Jörgen Metropolis.

Be well,
LordParzifal

4 kommentarer:

Jörgen P Olsson sa...

Hej!

Var inte orolig, jag fortsätter att läsa det du skriver! Nu har vi flyttat, men det är en del jobb innan vi fått riktig ordning på vårat nya hem. Jag ska ändå försöka hinna med lite bloggande och så småningom ta tag i det tekniska som du varit så hjälpsam med!

Ha det jättebra!

MTV rules!

Tune in to Mars!

Mvh Metropolisen JPO

Anonym sa...

Det var säkert ett klokt inlägg men oläsbart. Mörk text mot svart bakgrund... jag orkade inte anstränga synen mer än ett par rader...

LordParzifal sa...

Tack och same to you till Metropolisen.
Gubben, jag har migrän med jämna mellanrum och gillar mörkare konst eller färger men försök att klicka edit, select all, vissa har t o m "dolda" poesitexter på nätet och de syns enbart då man gör så...det kanske hjälper att prova att High Lighta.
Och särskilt intelligent var den inte, mer provocerande samhällskritisk poetryslammigt rabbel av extramaterial som blivit över, som att besegra det kommersiella med deras egna metoder som alltid vart min stil inom musik som text.
F ö också metropolisens, här ovan, stil vad jag erfarit, för riktig intelligens bland Sveriges folk rekommenderar jag Vädermannen av Lundell, läs den,ska jag göra nu.
Efter att jag ändrat text colorcoden till Lime för att det är sommar och fläktar mer så det äntligen går att andas lättare.

Be well,
LordParzifal

Anonym sa...

Min bäste LordParzifal!
Det är stor tacksamhet jag nu noterar att även en skumsynt gubbe förmår ta del av dina visdomsord.
Därför ska jag nu, innan solen värmt upp gården till behaglig hängmattetemperatur, ägna mig åt att ströva runt bland dina inlägg.
HA en bra dag!

;