Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



måndag 23 juni 2008

Madonna for President | Gott&Blandat Creamy (Gentleman till Madonnas försvar; som om hon skulle behöva det)





Bilden ovan föreställer f ö något jag uppfann redan som småbarn,
att dricka mjölk till lakrits och sega gubbar
(inte Gubben vid Rämen utan sega nallebjörnar).
Jag antar att den andra bilden också innehåller mjölk...
(men åsyftas mest mjölkvit hud som allegori för att undkomma hatattacker).
Madonna har alltid varit "creamy white"...
=)


Det finns bara en som kan mäta sig med Madonna (eftersom alla hackar
på en människa som är över 50 och spöar popmässigt skiten ur alla
20 åringar när hon släpper en skiva)
och det var Aaliyah och hon finns inte med oss längre mer än i CD arkiv.
Fick mig tom att lägga ner en musiksida jag hade fram till 2003 för
hälften jag skrev om hände det nåt hemskt med, kalla det Jonah komplex
liknande de överlevande från WWII fick när de kom hem, men så var det,
faktiskt var minnessidan över Aaliyah det sista jag gjorde som
webmaster på musiksiten 1997-2003.

Det enda materiella jag f ö gillar är Material Girl med Madonna.

Nu bireee reklaaaam
men inte om bira bara om blöjor o diskmedel o sjukdomar, det finns faktiskt folk som ÄTER vid dessa sena tider!!!


Det fladdrar förbi fortare när det saknar innehåll, se bara en trailer
på en innehållslös serie eller reklamfilm.

...end of transmission...

Bara inte Carla Brunis nya man får för sig att vi hatar FRA-nkrike efter
det här (väntar ivrigt på en bok med kåserier från Herman Lindqvist i
ämnet).
Men vad ska medelsvensson vänta sig i tider där man inte får kalla en
flygvärdinna för sexbomb utan att bli stämplad som internationellt hot
mot flygsäkerhet för bruk av ordet BOMB!
(Nu blev hastigt sidan indexerad som terroristsida i nån gov.org.desperatmeasures
scanning...)

Var inte antiavlyssnings spyshop utrustning inne tidigare så blir det väl årets julklapp nu
men tekniken har funnits (och använts) sedan millennieskiftet privat så det är lite för sent att klaga...


För yttermera visso skall var människa
vårda sig och se vad som är
sanning i världen
men
att nu tom forskare säger att lesbiska kvinnor är manhaftiga oftast
och vice versa, alltså
gaykillar mer veka än normalt, får väl vissa HD meckande gayklubbar a la sångaren Rob Halford i Judas Priest
att gå i taket liksom
PK feminister a la alla (99% iallafall verkar det som, själv har jag aldrig varit PK men tuggade det som barn, tuggummit alltså).
Själv har jag alltid sett mig som en lesbisk kvinna född i manskropp,
hur går det ihop med alla dessa nya forskningsrön PK feminister?

Världen är rolig, smak och tycke censuren går i vågor genom tidens eror,
se bara en gammal 40-tals film som nu är hur hipp som helst medans
50-talet som mer o mer kommer tillbaka med sina smilande reklam husmors
filmer där alla är glada tyvärr är aktuellt igen.
jag vägrar vara glad på beställning!
Gör mig glad isåfall, genom en god nyhet eller allmänt bra vibbar,
aldrig att det skulle vara en glad autopilot i denna kropp...
Kurt Cobain var och är min själsbroder. Och vi är många fler som ser
sanningen i vitögat och därmed får dras med kunskapen, kanske det som
var kunskapens träds förbannelse, kanske bättre att vara född ignorant
eller medvetet se åt andra hållet och agera dum för att ej blanda sig
i.

Fantomen den största tidningen i Sverige med äldre som yngre läsare
har 206 röstande i en tävling om årets bästa tidning och 120 av dessa
vinner ett pris.
Inte ens roliga saker vill lata svenskar göra...

När USA har 911 som nödnummer ska vi ha tvärt om, det fanns förresten rykten om bombhot (nu vart jag indexerad i registret igen ,skriv mig som grönliberal rojalist!) på just det datumet 11:e feb (112)...ganska osmart; men intressant.
Men vad ska man vänta sig av ett översittar...eh...översättarland som på 50-talet översatte noll och inget rakt av, to kill two birds with one stone vart; två flugor i en smäll, let sleeping dogs lie vart; väck inte den björn som sover, snacka om att ungarna i var generations skola vart förvirrade! 

Jag växte upp med engelsmän, amerikaner, norrlänningar och stockholmare
i rutan, efter alla år av
förståelse för engelsk slang, stockholmska och norrländsk inhemsk humor
lever vi nu med enbart malmöiter och göteborgare på TVn,
som enbart skåningar och danskar begriper!
Hur tog Danmark över vår stolta stad Stockholms TV utsändningar!?!
TV4 och TV3 finns kvar i STHLM men SVT har bara den lokala göteborgsavdelningen kvar.


LPWJ café du Arôma le Aforismes:

(har ingen aning om vad i ***** jag nyss skrev...)

Varje poplåt på TVn är som en 15W lampa, medans Chillout musik är
som 10 lysrör i rad...i olika färger!

Musik går inte alltid i Dur vettu, fördela Durumvete bortanför
dörrarna från de feta länderna, annars Veto!
I and I say so, Rastafari World!

Alla är vi som i ett rymdskepp en tid innan det sprängs...
(Om vi så är i ett rymdskepp eller inte)

Ibland så är man påpasslig; ibland opasslig.

Att lyssna för mycket på andras prat ger en huvudvärk i intellektet.

.....en människa är resultatet av vad den har varit med om;
ett liv är summan av hur mycket som åsamkats det ursprungliga utgångsläget
23/6/8

Gå nu och läs gubben och themartianjews.

Be well,
LordParzifal

0 kommentarer:

;