Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



torsdag 26 juni 2008

Pippolja GOOD! Pipolja BAD!



Det verkar som en massiv konspiration av apoteket, som f ö skall läggas ner,
detta massiva piller-systembolag, var på tiden, som konkurrerar med
hälsokostaffärer på orättvisa villkor för dessa som inte har statskassan bakom sig,
som försökte sno ginsengrättigheterna för några år sedan...bara i
Sverige (och kanske nåt annat kommunistland som Korea) kan sådant ske
utan att nån höjer på ögonbrynen...

Hjärntvätten har gjort att folk blivit så vana vid all slags dumhet.

Så rökning BAD! förökning GOOD
!

Monkey see monkey do...Boopopidoop!
Reklammakarna måtte tro vi är nykläckta barn...

...statliga forskare (brrh) som nu tar detta medel oxytocin som f ö var en låttitel på en
instrumentallåt jag hade, (leta inte jag spelade aldrig in några skivor...
detta var på den tiden då enbart vinyl fanns och de som fanns på
skivbolagen och gjorde skivor var kända artister man beundrade och hoppades spela med,
inte CD-utsprutande småbarn...sagt med Tage Danielsson röst)
ahem...kom av mig...detta medel på en stor reklamkampanj att bota oss med social fobi...inte ens hundar som har för mycket liv i sig accepteras om de juckar mot benen så hur skulle man på cock-tail-party accepteras om man själv utövade liknande akt mot värdinnans ben?
Samma ämne som för fångar med våldtäktstendenser
man skulle droga ner så att de blev av med? Vilket såklart inte kan
få ske om de inte dumt nog skriver på nåt "självmordsavtal" för sina
familjejuveler som någon PK feminist kommit på...då får de faktiskt
skylla sig själva, de kan dock skaffa advokat i efterhand och få
ersättning men vad hjälper det,
Göken har galt för sista gången!

(Emellertid så är detta ett medel som kroppen producerar själv vid skratt etc liksom de ämnen som hasch/marijuana innehåller som vi alla har inom oss från samma del av hjärnan...dessa stater i västvärlden som fortfarande tar Marijuanabeslag ist.f. heroin borde skämmas att jaga te-växter på detta viset ...med bästa vaffödådå Rumpnisseröst!)

Medans pipoljehostande rökoffer kablas ut över TVn vid varje kaffepaus,
som krockoffer i trafiken som fanns längs vägarna förut på
reklamposters, krockade inte folk förr så gjorde de väl det då de
svimmade av/spydde av äckel eller helt enkelt gav upp livet och
rammade ett oskyldigt träd då de såg baksidan av Världen uppfläkt
som någon dregglande våldsfixerad vid Trafikverket kommit på, som inte kan leka med tändstickor utan att bränna sig,
snacka om porrsidor för våldsmän!

Tacka vet jag Anna Nicoles H&M kampanj 1993!
R.I.P. hon också förresten...jag verkar har fler husgudar på
andra sidan än i livet dessa dagar.

Vet inte om det här är så intressant f ö så tvivlar jag på att intressant.se sidan är rent objektiv, verkar mest gammalkommunistisk gammelmedia som huserar i rubrikerna där borta...men säger jag det så hamnar jag väl på den till sist som nåt slags motbevis, har då inte hänt ännu, Bloggportalen cirkus 30 ggr, endast på knuff, nyligen och intressant som Nytt Inlägg...men inte göre mig nåt.
Får väl öppna en modernare portal som ägnar sig åt annat än tidningsrubriker med politik och skvaller, kulturen har ju helt kommit bort i media!
First we take Manhattan, then we take Berlin!
(Leonard Cohen, en buddhist broder)


Be well,
LordParzifal

1 kommentarer:

Brave new world sa...

:) störtskönt inlägg, läste fridsfursten med. nu måste jag följa din blogg.. härligt! hörs i framtiden!

;