Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



onsdag 25 juni 2008

Same Same but Different | Hårdrockare sedan födseln (nästan) det här är min bästa historia (om Corey #8 i Slipknot/Stone Sour)




Eller som man säger i Lappland, same same men tusenlappar i kompensation från regeringen låter bättre...
(bevara vår Native Indians kultur!)

Ja vissa kvällar bara ångar det från skallen, man lutar sig fram mot datorn och det som trillar ut ur hjärnan fastnar på internet!

Två långa kommentarer först på Gubben vid Rämen sedan på Catholic Renewals sidor.

Trodde ni det skulle räcka, nej här kommer mitt favoritämne där jag verkligen är spindeln i nätet!

Hårdrock!

Corey från Slipknot berättade den här historien på deras hemsida som nu tagits ner eftersom de inte finns längre men då fanns över 3 mil. besökare, under samma tid hade jag 30,000 på min USA site och var mallig.

Han berättade om en Colorado mellanlandning just när nycensuren tagit fart i good ol USA med censur cowboyen framför alla andra George W Bush
(Alkoholen måste ha tagit hans hjärna tom republikaner skäms när han håller tal som en 5-åring, förresten skulle 5-åringen klarat sig bättre)
anyway, just då hade personalen blivit mallig då de fått mer inbillad makt och bett Corey Taylor att vända på sin hårdrock tröja helt ovetande att han var medlem i ett band som tjänade hennes lön gånger en miljon!
(Precis som i skolan där lärare under alla tider trakasserat elever till den grad de hellre lär sig saker själv, jag köpte då alla mina givande böcker själv fanns inga som helst i skolorna där jag bodde som var minsta givande.)
Och han skrattar och går iväg så mer personal tillkallas och de sitter skrattande när 3-4 vakter kommer precis när planet snart ska gå så de går mot gaten och ombord på planet och då inser väl personalen så smått att "jaha det där var väl nått sorts musikband".
Om t o m ett av USAs största hårdrockband trakasseras kan ni väl tänka er vad de inom hem o skola sektorn åsamkas...och varför efter all hatpropaganda skulle man ens vilja vara inom offentliga sektorn när just den attackerar reggaefestivaler (polis) band som Ozzy (i skolor) och hiphop (på sjukhus så fort någon svart man blivit skjuten antagandes vara i ett gäng).
Ja det är frågan, som tur är växer privat vård, skola och alternativen för multinationell kultur och vetande växer...

GC kunde ha gjort mycket roligt av den här historien och den svenska om han ö h t hade hört talas om den...Han var en alltid intressant och givande gäst hos Jay Leno, se klippet (The Tonight Show w/ Jay Leno, 2006), och var med från Woodstock eran ungefär som karaktären i Dharma&Greg (Dharmas far).



George Carlin (1937-2008) R.I.P.

Be well,
LordParzifal

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tror Lorden är i högform!
Mycket trevligt inlägg, måste jag säga, trots att hårdrock inte är Gubbens kind of music...
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Jovisst ja,
Gubbens lista över tänk- och läsvärda länkar kommer att kompletteras inom kort. Det sägs att en viss Lord lär vara på väg in...

LordParzifal sa...

Ja om inte Jesus Återkomst menas med "en Lord är på väg in" utan det gäller lilla mig så säger jag som den glada getabocken när han såg att bonden varit glömsk och inte brytt sig om att stänga in fårskocken på vallen...

En Får Tacka!

Be well,
LordParzifal

Jörgen P Olsson sa...

Tänkte bara berätta att sonen Guldsurfaren älskar Slipknot. Jag läste att de ska komma med en ny skiva om ett par månader.

Ha det jättebra!

Mvh Metropolisen JPO

LordParzifal sa...

Slipknot var de som drog igång neo metal genren igen efter all rap metal som i o f s också var nåt nytt och hade ett bra sound, men liksom Kiss tidigare var de maskerade och fick ta en massa i media tills de blev för stora att bråka med då vände media kappan efter vinden. Sångaren tillbringar mer tid med Stone Sour nu så de har dragit ned på Slipknottandet, Mudvayne är mina favoriter i genren.
Se nu till att familjen har säkerhetsbältet på i rymdskeppet i sommar! Och tacka Mars för att ungarna gillar när maskerade gubbar slår på skrot! =)
När han blir äldre kanske han uppskattar de samhällskritiska texterna också...

PS. Och förresten är att fylla fyrtio som att ta en spruta, man ojar sig innan och under men det känns inget efteråt. DS

Be well,
LordParzifal

;