Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



måndag 17 mars 2008

Den Sjunde Konspirationen



(Ska vi som Jesus förlåta reportrar och reklam 7 gånger 70?)

Så...har ni märkt Den Sjunde Konspirationen, jag menar, alla i reklam mm har börjat säga SJU jääävligt starkt betonat sedan cirkus ett år tillbaka, de skulle ju kunna dra av 6 tusen på priset på biltillbehör t.ex. men nejdå...SJU osv.

Det är ungefär som den magiska siffran 23 som dyker upp överallt bara det att det här är medvetet för att sju låter högre än andra siffror.
Det är säkert nån reklamfirma som lär ut kurser i att spotta i micken ist.f. som förut när de fick lära sig mediaträning att inte ens andas för nära micken för att inte personer skulle byta kanal som jag alltid gör så fort nån jävla yuppie säger sju i reklam.

Låter som jag alltid sitter framför TVn men det är för att den står på vid den här tiden så det är det ständiga springet mellan bokhylla - dator - TV.

Be well,
LordParzifal
(Publicerad på Kingink.se/svenskpoet 2008 forum
Sön Mar 16, 2008 10:11 pm)

0 kommentarer:

;