Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



onsdag 19 mars 2008

RÖTTER



RÖTTER

(Morgonsol och Miljöförstöring dikt)

rötter, fördömda rötter


rötter, fördömda rötter

rötter, fördömda rötter
länder byggdes på blod det var nåt jag inte förut förstod

nötter, fördömda nötter

om dom inte var så jullikt god,

född i ett land med utsläpp

som född med skör benstomme mig gjort


fötter, fördömda fötter

till och med när Tv-pauser signalerar stress,
nerverna ända ner i fötterna gör ont


rötter, blodiga rötter

rötter, blodiga rötter


rötter, blodiga rötter
hoppas jag är från en ätt med vett, med rena händer från kungablod


nötter, blodiga nötter

i en era av denna onödiga stress, fortplantningen överallt går för fort

fötter, blodiga fötter

från 85262849:e gången ner till köket efter kaffe,
och väl uppe igen zappande

efter något intelligent på vår jord.

(Baserad på Sepultura "Roots, Bloody Roots")



Be well,

LordParzifal

(Publicerad på Kingink.se/svenskpoet 2008 forum Lör Mar 15, 2008 12:45am)

0 kommentarer:

;