Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



måndag 24 mars 2008

Laveyism vs Buddhism



(Svar om Left Hand Path och Buddhism)


Hej igen,
Jag menade Entombeds första skiva nä j/k
(jag arrade att dom kom till lilla Gästrikland förresten, dom gick på 2,500 spänn på den tiden innan de slog)

Nej jag har försökt bena ut vilka som var med tidigt med LaVey och vilka det var som startade Nine Angles och Left Hand Path grupperna, inspirerade av det han gjort, vilka som sitter där nu och vad de gör nu är kanske en annan sak, var mest historik.

Jag läste förresten en sida i en Buddhistbok som handlade om dess historia från 2000 år före Buddha och framåt, var rätt intressant när beskrivningen summa summarum Buddha gav om hur människor bäst levde för allas bästa lika gärna kunnat gälla en satanist. Och du ser väl nu, individerna är starka medans den fega flocken av militärer hjärntvättat följer order i Tibet, kommer bli ett nytt vietnam där fotsoldaterna till sist kastar vapnen...då de ser hur vidrig kommunismen är, Kina har 90% som ej vill leva som Kina gör, vidrigt att det bara fortsätter jaja det var en annan historia.

E.Zürcher - Buddhismen
Ska scanna den någon gång, boken är dansk från 60-talet. (svensk översättning 1962).

Be well,
LordParzifal

(Publicerad på Belial.org forum Fre Mar 21, 2008 15:32pm)

0 kommentarer:

;