Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



torsdag 27 mars 2008

ULF LUNDELL



Du är som en sommarkväll
Ulf Lundell
på konserter hörs tonårsröster gällt
Ulf Lundell
jag hoppas du slipper rescencenternas gnäll
Ulf Lundell
du är som en runstenshäll
Ulf Lundell
jag hoppas Oden & Brage mot dina texter är snäll
Ulf Lundell
du gör varje svensk säll
Ulf Lundell
omtyckt från skåningar till lapparna till fjälls
Ulf Lundell
med radion på raggarna kör med öppna spjäll
Ulf Lundell
du kommer aldrig sälja dig som Robert Wells
Ulf Lundell
internationellt kallar de dig Mr Lundell
Medans fansens skriker
Uffe Uffe Uffe Uffe Uffe Uffe Uffe

LPWJ 07/03/08



Be well,
LordParzifal
(Publicerad på Kingink.se/svenskpoet 2008 forum Fre Mar 07, 2008 9:07pm)

0 kommentarer:

;