Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



torsdag 3 juli 2008

DEM-O-krater! Saknar ni O-tangenten (eller en lektion i hur man inte använder DEM)



DEM(on)ologi
(Länkar för svenskastuderande av alla de slag)
Kalla mig gärna Demiurgus (Skaparen);
eller Pendragon (Arthurs far) av denna text.
På orättvis kritik svaras icke eftersom det här är obestridliga fakta
och ej tycke och smak;
jag föredrar snille och smak som är Nobelakademins motto.

~*~
Ja med alla dessa neddragningar som gamla svenska modellen inte klarar av
ser vi nu att sossarnas imperium var en bluff som bara kostade pengar vilket jag visste redan som barn inom deras skolsystem. Deras barn förtjänar dock inte att som i den gamla humorsketchen, då humor var humor, få en lärare som presenterar sig: "Jag är er svenskläraret!"
~*~
Detta är en slumpartad lista som inte är av något personligt agg från
min sida, älskar alla människor t o m DOM som inte förtjänar det för
att DE tycker folk är sämre än DEM,
genom att prata fiiint eller köpa fiiina kläder, respekt kommer av
vänlighet mot andra eller genom kunskap och vishet.
Det här är för en förbättring av svenskan i Sverige där det nu råder
förbistring enligt eminente gamle chefredaktören Bo Strömstedt och
andra som skrev för tidningen Expressen då den var en riktig tidning
ungefär som tidningen Vi förut, allrahelst BildVi, här ses han tvåla till Björn från Abba (hehe även om jag gillade Abba före Kiss som barn, mest Frida förstås) efter nåt kommunistiskt förtryckaruttalande mot religions- och ritualfrihet av denne. Han är tillika
Fröding expert, vilket icke är dumt, och driver kampanj för att visa
hur bra och intressant egentligen svenskan är, som jag skrivit förr, modern svenska
är latmanssvenska, och använder ord med högst 7 bokstäver...det finns
många långa gamla fina svenska ord om ni läser riktiga gamla svenska
författare ist.f. förkortade moderna dåliga kommersiella böcker, idag
deckare imorgon nåt annat skräp...det värsta som finns är slit å släng
samhället alldenstund kultursveriges hugsvala voro återbringandet av
den klingande dialektala förmågan hos välskrivna rader som icke enbart
blott existera i forntid!


LPWJ 3/7/8
~*~ 
Filip och Fredrik 2 Juli 2008 av Caroline
"Varför gör ni såhär mot er själva? idioter! Filip kollapsar o grejer, tur att dem i allafall hade tagit allvarligt i saken och ha en läkare med sig. Tackar gudarna för det. De dem försöker göra här är att lista ut hur Jesus dog på korset. Dem har burit ..."

Mmmhmm 30 jun 2008 av crazyangel5
Hinner inte mer än säga hej då till familjen, så saknar jag dem redan, börjar nästan gråta när jag lämnar barnen på dagis och dem skriker efter mig. MAAAAMMAAA ja vill följa med dig och jobba… och så står dem och skakar i grinden där, ...

Lighthouse i Århus under uppbyggnad, 142 meter 2 Juli 2008 av lokaler
Då var det klart. Lighthouse i Århus ska nu byggas klart då dem fått betalningsuppskov på 6 månader. Det första hyreskontraktet signeras i Augusti, meddelar Jan Pedersen som är ansvarig för bygget. ...

Fullfölj Afrikas avkolonialisering! 2 Juli 2008 av Mikael M Karlsson
Folket i Västsahara har, trots att situationen inte förbättras, fortsatt att kämpa för den frihet människor i Sverige tar för givet. Gång på gång slås jag av tanken, hur orkar dem fortsätta? Det glesbefolkade ökenlandet är sedan 1975 ...

Oenigheter bland flera... 1 jul 2008 av Lucas Regnér
Och jag menar om man itne har råd med det är det i alla fall inspirerande. De som är duktiga på mode anpassar klädstilen efter sin tycke, smak och plånbok. Det är dem som kan klä sig riktigt snyggt billigt som verkligen vet vad stil ...

Nyheter!!! 1 jul 2008 av C in the city
Dem har iofs märket "Generous" men på den avdelningen hänger ju bara massa super fula tröjor som ingen skulle se bra ut i, gamla koftor som inte varit på mode sedan slutet av 90-talet och en massa oversized jeans som jag aldrig skulle ...

Presentation Team Autoroller 2008 EM-Mode 6 jun 2008 av Team Autoroller
(Jag utgår från att alla som läser det här har hört historien då det är en av dem första vi drar när vi ska försöka förklara om hur pass sjuk i huvudet vi är). Lennart Lundin aka “Bubben, Bubbzy, Maskinen, Ettan, Hunken” ...

21, syster kom och den 22/6 29 jun 2008 av bea
Ja då säger dem att de är emot deras regler.. hmm, då kunde inte jag låta bli att fråga varför dem ens har den. Och de kunde dem ju inte svara på! Självklart! (irriterad) Så de hela slutade med att jag checkar ut 4 dagar innan jag ...

Hatattack mot Blondinbella! 11 jun 2008 av lina veronica
... för att hon tycker att de ungdomarna som inte är vänster är dumma i huvudet, hon har sagt i en intervju att hon inte gillar tjocka personer och jag har för mig att hon har sagt att dem som är fattiga ska jobba mer. ...

Bra Sminktips! 27 jun 2008 av Petronella
Och undvik att använda gamla läppstift dem kan orsaka pigment-förändring i dina läppar. Ögonbryn: Använd alltid en ögonbrynsfärg som är så nära din egen färg som möjligt och tänk på att inte göra dem onaturliga. ...


Be well,
LordParzifal

0 kommentarer:

;