Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



torsdag 31 juli 2008

Tittarstorm efter musvisning i AktuellRapport (alla som läser den här bloggen får en stor fin god glass!)


Foto: SVenskaTrivialiteter

FÖRE - OCH EFTER
SVenskaTrivialiteter:s nyhetsankare Ricochette Palma
rakade musen mellan AktuellRapports 18-sändning och 19.30-sändning.


Ricochette Palma: Min man tyckte den var snygg

När SVenskaTrivialiteter:s nyhetsankare Ricochette Palma återvände
från semestern tog hon med sig en souvenir till tittarna.

En rekordorakad mus.

Men efter kraftiga reaktioner tvingades hon ta en brasiliansk vaxning
mellan sändningarna.

Ricochette Palma, 47 hade precis kommit tillbaka från semestern på
sitt landställe. Där berättar hon att hon gått runt och skrotat och
klippt gräsmattan. Samtidigt lät hon den groende mattan växa vilt.

– När jag rakade mig innan jag skulle återvända till jobbet behöll
jag musen orakad. Min man sa att jag såg snygg ut i den, säger Ricochette
Palma till aftonbladet.se

"Så jävla mysko"

Modet steg hos Ricochette Palma och hon beslutade sig för att pröva
den i tv-rutan.


Foto: SVenskaTrivialiteter

– Efter sändningen gick telefonerna varma. De var upprörda. Det är så
jävla mysko att folk kan reagera så på en orakad mus, säger Ricochette Palma.

Hon beslutade sig för att inte strida för sin skapelse utan rakade
helt sonika den efter AktuellRapports sändning 18.00 på söndagen.
Halv åtta när det var dags för nyheter igen satt hon där igen lika
renrakad som tittarna är vana att se henne.

– Det är nog ingen bra idé att ha vildväxt mus när man är över 45, säger
Ricochette Palma.


LPWJ

Vilken Ricochette Palma föredrar du?

Med vildväxt mus
Utan vildväxt mus
Bryr mig inte

”Hon borde stått på sig”

Svenska musklubben: Det är en snygg mus och en sådan inger förtroende

LordParzifal: Att först låta det växa och sedan raka sig på allmän begäran och inte sin egen eller närståendes, jaa, Det kan slå tillbaka...som en ricochette...

Vem har tidernas mus?

Tom Selleck
Alexander Bard
Chaplin
Einstein
Frank Zappa
Hulk Hogan
Nietsche
Freddie Mercury
Salvador Dali
Clark Gable
Errol Flynn
Dr. Phil
Groucho Marx
Mark Twain
Sam Elliot
Ned Flanders
Andreas Kleerup

Och min favorit har ju alltid varit Sam Elliot(s mustasch vill säga)
av dessa, men de glömde ju förstås ett antal såsom ... skäggisarna i ZZ Top!
En helt annan avdelning...där jag befinner mig, 30cm som sagt, Biggus Skäggus om nån nu händelsevis sett Monthy Pyton...
Rakade musar och muschar är för 20-åringar!

(Det här är naturligtvis en intressant satir på fegisen Rikard Palm, som nog redan ångrar sig får vi hoppas, som aftonbladet (länkat) skrev om i nyhetstorkan då de riktar in sig på velournyheter om starka kvinnor och svaga män...Se Bortom Hjärntvätten! * Statlig TV = propaganda och gör varken kvinna eller man lyckligare)

Medans Holm som vanligt pratade en massa saker om en massa han inte visste nåt om men fyllde sina 5min med mediatrams, inte bara skåningar borde kompletteras med en norrlänning för varje som jobbar på TV som jag sagt förut, all heder åt det gamla geniet PC Jersild (det kan tyckas hårt men tänk på oss norrlänningar som ska stå ut med detta svammel av inkvoterade sydlänningar på TV4, förr fick man lära sig rikssvenska med lätt godkänd brytning, vissa kan det andra inte) utan även f d sportutövare borde portas från att jobba med TV eftersom de saknar ordförråd, så fick t o m tombollen Putin en idé av detta
och satte de sju fuskarna i "trädgårdsarbete" att trimma buskarna.

...sjungandes: Sju Sjuka Skenmän i kör.
Och Marteus, årets PK dumstrut redan utsedd.
Trodde de två från kvinnojouren som skakar galler borde fått t o m skvallermedia att fatta Lagen om barn och föräldrar i Sverige, eller åtminstone om mened, hem o skola och socialen är långt från lagen då de diskriminerar män på löpande band. Personligen skulle jag inte ens tala med någon som gjorde den här operationen och kors i taket jag är inte arab eller afrikan utan vanlig svensk...fördomar fördomar...dumheter begås av rädsla, så sluta vara rädd! Basera ett giftermål på en lögn är inte särskilt smart och det är det det handlar om inte en potentiell man som är hustrumisshandlare, det är en idiotisk ursäkt. Ingen kvinna har rätt att leva en lögn med en man...ärlighet framförallt.


Nu när ni har varit så duktiga att läsa min blogg kan ni gå till frysen och belöna
er med en stor fin god glass (för ni köper väl inga illasmakande små)
när ni ändå håller på kan ni hämta en till mig med...

Be well,
LordParzifal

0 kommentarer:

;