Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



lördag 5 juli 2008

Samlade kommentarer | Om Forumtroll & Läktarvåld (och lite Thåström) (Marcus "Growing up on Imperiet" Birros Blogg, April)




Hellre en naturligt go och fylleglad Loffe Carlsson
än en onaturligt skandalpackad Micke Persbrandt.


Trilogin avslutad.
Nedan finns Del I&II.
Det här är Del IIIa.
LordParzifal-Att Vara Marcus Birro, I.
LordParzifal-Samlade Kommentarer, II.

LordParzifal - 2008-04-01 kl 8:20 :

Så här lätt är det att ljuga i Aftonbladet !
Skäms, AB
=)
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/melodifestivalen2008/article2156679.ab

scrolla ner under artikeln till blogginlägg (2:a på två dagar jag fått
med)
ja just det…och april april…

Be well,
LordParzifal
---------------
Krig Hela Tiden-Fast Bara en Enda Kväll

LordParzifal - 2008-04-01 kl 8:39 :

Roma = CL final
(farsan var gammal lagkapten i byn så man är ju mer än tvungen att
hålla koll)

Jag gillade att du kunde kommentera pristagarens arrogans utan att för
den skull låta schauvinistisk, det är något jag Kapten Haddockskt har
svårt för (men är snäll innerst inne)…du behöll din självrespekt kan
man säga, etikett är svårt men viktigt.
Ett utdrag ur en essä :

“Brown och andra fiktionsförfattare har bara hakat på vad som redan
finns i bokhyllan sedan 60-70-talet och blev stämd med rätta, ungefär
som neo-feminismen som fick en rejäl bredsida av Nobelpristagaren i år;
“Dessa så kallade nya feminister borde skämmas att klaga så på män”
Det var vackert sagt och efterlängtat. Tack Doris Lessing, du av gamla
feministgardet och som vet vad verkligheten är.
Och ungefär som Harry Potter är stulen till hälften till både namn och
innehåll,
den var ju ämnad att endast skrivas för hennes unge så, nu fick hela
världen läsa hennes “cover-version” på Tolkien!
Ja dessa Idol och karaoke tider ska dom aldrig vara över på något plan.”

Be well,
LordParzifal
--------------
Fler Röster i Kampen för Människovärdet

LordParzifal - 2008-04-02 kl 20:06 :

Enkelt svar på varför kyrkan inte hörs, jag ser den inte ens som en
kyrka, illa nog att vi ska kallas protestanter i det här landet med
dess blodiga historia.
Katolikerna hörs. Runt om i europa men , yet again, det hjälper ju
inte sverige eftersom folk har valt ett samhälle styrt av protestanter
och tröga byråkrater. Det är illa att vissa får lida nu när vi ska
rädda sverige men hellre det en kort stund än att ha den trampa vatten
mentaliteten som förr med svångremspolitik ala sosseland. Människor
behöver ett ljus i tunneln…..

Be well,
LordParzifal
---------------

LordParzifal - 2008-04-02 kl 23:00 :

Jag skrev just färdigt ett inlägg om Kina eftersom jag är bodhisattva
(alltså broder med de förföljda munkarna spirituellt, och vegetarian)
kallad “Årets största och mest missade nyhet” som jag blev nöjd med
och ska fira med ett glas Kapten till kaffet.
Man ska vara måttlig som sagts här förut. Även jag är nykter
alkoholist efter pappas gener (Han dog i levercancer för precis ett år
sedan på Lördag, förra året var det skärtorsdagen och gav påsken en än
djupare innebörd, men jag tror han visste hela tiden att det var
priset för att gå på sport och dricka starköl ett helt liv).

Be well …i ankdammen,
LordParzifal
-------------

LordParzifal - 2008-04-03 kl 9:56 :

Sant.
Vi har ju så många miljoners triljoners galor på TVn.
Varför inte en Spola Kröken gala?
Hoa Hoa finns ju än och är aktiv , minns honom med flaskan på tröjan,
eller små gula kungakronor…DET var det roliga 70-talet.
Finns inte så många sportprofiler nu och dom som finns är utomlands
pga jante eller momsen eller ja ja ni lever ju också i Sverige så ni
vet
.
Det är ju otroligt att inte damlandslaget ens får lön för att träna .
Sanslöst.
Vi kommer med våra korplag och möter fullblodsproffs i OS.
Hoppas Zlatan är hel i sommar.
Då &¤”!”"##¤%&¤#

Be well,
LordParzifal
-------------
Broder Daniel...

LordParzifal - 2008-04-05 kl 1:19 :

Själv var mitt 90-tal Nirvana, jag såg mest dessa högljudda popband
som ett svar på rockband, inte som rockband.
Och som alla inser när man är Nirvanafan, kan man helt förstå vad fans
till andra band känner vid dessa händelser även om man aldrig lyssnar
på pop mer än på TV.

Jag har tänkt på en sak (jag föredrar den vägen ist.f. som somliga som
kommenterar på forum och liknande, lägga upp skrivsidan först och
tänka medans de skriver, det kallas chat, skvaller, finns caféer för
sånt …inget fel med det förresten)

Jo, var var vi nu igen…”tappade tråden på tråden
Som extremt kulturell och filosofiskt lagd så ser jag alla
politiker ÄN vilken partitillhörighet som höger
!
Fascinerande tanke eller hur?
Medan de/ni ser mig/andra som höger pga att jag/vi kritiserar all
politik jag/vi tycker föråldrad.
Därav är systemen föråldrade eftersom många människor i samhället
använder sig av olika terminologi, ett Babels Torn.
(Bra film förresten, go see!)

Be well,
Lordparzifal
----------------

LordParzifal - 2008-04-05 kl 1:52 :

Filmen är för övrigt “Babel”…för er som söker upp den.
Jag minns när Nirvanas Cobain sköt sig (det är ännu inte bekräftat och
som ett sår som aldrig läker, privata ex-FBI P.I.s rapporter säger att
han inte gjorde det själv, lite som Heath Ledger situationen just nu)
och hur det kändes en tid efteråt, som om man kände på sig att världen
inte blir bättre än så här, nu går det utför kulturellt vilket det
också mycket riktigt gjorde. Allt nu är retro, nya popband spelar
retro från 50,60,70,80,90-tal.
T.o.m. 20,30,40-tals jazz är inne igen. Varför, för att ingen kommer
med en ny musikide eller trend. Eller är ett starkt nytt BRA enkelt
genialt rockband.
Det har funnits hundratals genom historien så det är mycket att
jämföra med, kanske var lättare förr på oplöjd mark…
Många begick självmord efter Kurt Cobain, siffrorna är betydligt
större än de officiella, hoppas inte samma sak händer i det här
fallet.

Be well,
LordParzifal
------------
LordParzifal - 2008-04-06 kl 4:51 :

Musik är för alltid störst.
Det kom först (ljudet alltså, läs Silmarillion; även om den är fiktion
bygger den på vetenskapliga studier, medan det i Bibeln står Ordet aka
Jesus)

Musik är min politik.
Man ska alltid kunna spela balalaika med en ryss ute på bonnlandet och
country med en bootlegger nere i nån whiskeystinkande träskmark.
Musik överbygger gränser, det har jag alltid vetat om,
ju mer man försöker övertyga nån annan med ord om att man har rätt så
allienerar man sig emot dom.
Bättre att se till likheter, och människor har alltid likheter och
saker de kan snacka om t o m de mest udda par i samhället…
gå runt och spana folk o se nåt udda par snacka, rätt kul
beteendeforskning.
Däremot gav jag fingret åt musikbranschen fast jag hållt på med musik
sen 12 års åldern, där man producerar, paketerar och säljer skit.
Och det var inget lätt val eftersom jag var en av sveriges då bästa
osignade trumslagare. bara ett faktum eftersom jag arbetade hårt från
12-22.

Men musik är vad som håller ihop folk världen över, varför skulle
annars musikgalor ha mer genomslagskraft än nåt urbota dumt Topp 7
möte…
Där greenpeace utanför dörrarna får mer media än vad som sägs av
träskallebyråkrater, det finns hopp om framtiden så länge musik och
civilt kurage och olydnad existerar, annars har vi storebrorssamhälle
och det kommer det alltid att finnas folk som aldrig kommer att leva
inom.
(sa hippien)

Be well,
LordParzifal
--------------
Sådana Här Dagar Startar Aldrig

LordParzifal - 2008-04-08 kl 7:27 :

Den här tog mig genom högstadiet även fast jag var i metalgenerationen
åkte den här lite äldre, okändare men en av de bästa Hendrix låtarna
på skivspelaren vid skolkdagar hemma.
Nu såhär i efterhand hade jag aldrig pallat skolan alls om jag inte
hade varit hemma upp emot 50% av tiden…och inte nån lektion utan
djungelvrål på rasten för att hålla en vaken; beror helt på vilka
lärare om skolan är bra eller inte i offentlig skola, rena lotteriet,
vissa år tur andra inte.
Gymnasiet likadant, en svensklärare som var bra, det var allt. Han
använde min “hur man söker jobb” som exempel där jag helt enkelt hade
skrivit hur man sitter i en klass och skriver om att - skriva om att -
söka skrivjobb.
Det är en hel genre nu tycks det mig.
“Fågelperspektivet” Bilden i bilden.

I Don’t Live Today
» Jimi Hendrix

Will I live tomorrow?
Well I just can’t say.
Will I live tomorrow?
Well, I just can’t say.

But I know for sure
I Don’t Live Today.

No sun coming through my windows,
feel like I’m sitting at the bottom of a grave.
No sun coming through my windows,
feel like I’m sitting at the bottom of a grave.

I wish you’d hurry up ‘n’ rescue me
so I can be on my mis’rable way

I Don’t Live Today;
It’s such a shame to waste you time away like this.

Will I live tomorrow?
Well, I just can’t say.
Will I live tomorrow?
Well, I just can’t say

But I know for sure
I Don’t Live Today.

Be well,
LordParzifal
-------------

LordParzifal - 2008-04-09 kl 5:36 :

Jag skaffade hans vinyl i original på second hand affärer (hoppas de
kommer tillbaks o blir fler igen, vinyl slår allt)…3rd Stone from the
Sun är min favorit relax låt eller Burning of the Midnight Lamp om man
bortser från alla hits som Watchtower, Joe, Purple Haze.

Jag hade katt i 19 år fram till 1995, nu har vi en likadan grannkatt
(kolsvart; fast hankatt)…
Ett par grannkatter till har flyttat in som jag kallar Bill o Bull,
eller piratkatterna för dom har svärta kring ögonen, är annars grå,
norsk skogskatt är ganska vanligt här ute på landsbygden annars
alldeles efter min gamla honkatts bortgång var jag intresserad av
egyptiska katter (tills jag fick reda på priset på 10 papp)
Nu kom vi verkligen in på ett ämne jag kan skriva länge om så bäst
att sätta punkt där.

Be well,
LordParzifal
-------------
Att Ta Människor på Allvar

LordParzifal - 2008-04-09 kl 9:17 :

metro ja, med litet m.
Kanske för att det är en liten tidning, jag trodde det lilla
sidoprojektet skulle hålla på en 5 år max för Lasse Weiss som jag
skrev om i ett inlägg om PK feminister på TV4 som blev rätt läst
(Nr 5 på google)
(nästan så man skyggar när man ser TV4 på countertrackern)
men han blev kvar ett tag längre,
annars tycker jag Sverige mer o mer börjar likna allt turister klagade
på när de var utomlands “bara massa andra svenskar o folk som försöker
kränga på en läsk hela tiden”
Ja se på TV en kväll nu, “ring mig ring genast” eller köp en
veckotidning en av de 450 svenska nya tidningar, förr var det bara
Vouge som hade 40 sidor reklam eftersom den var dyr att göra.
De klagar på prostitutionen i bl.a. Thailand.
Är det fel att kalla de ovannämnda TV-horor? Jag tycker personligen
inte det…

Be well,
LordParzifal
--------------
En Hippies Mardröm och Vår Vackraste

LordParzifal - 2008-04-12 kl 20:58 :

ja nu börjar det balla, och jag har vart hippie innan jag ens visste
vad det betydde, jag tror jag är mer uppdaterad på musikvärlden än vad
du är, verkar fast i nåt 90-tal. musikens mest kommersiella retroperiod.
Finns nya hippie band och saker att protestera mot varje generation,
den här hippiegenerationen är fan så mycket större än vietnam vågen!

Be well,
LordParzifal
-------------
Italien Går till Val

LordParzifal - 2008-04-13 kl 21:38 :

Om Stenbeck hade haft mer inflytande över SVT hade SVT varit räddat
nu precis som berlusconi räddade media i Italien.
enough said.
I sverige är facket maffian.

Be well,
LordParzifal
-------------
Engla...

LordParzifal - 2008-04-14 kl 22:04 :

Det är hemskt än hur ett barn dör, det finns de som går i skolorna
mobbade nu som lever som zombies, som kanske växer upp och lever sitt
liv som robotar men kanske också en dag slinter i hjärnan och då har
du dessa människor, dubbelliv.

Hellre då lite j-r anamma i människor, både i sorg, vrede och glädje.
Eftersom jag varit mycket i området förr försöker jag förklara
känslorna ur annan synvinkel här:
http://lordparzifal.blogspot.com/2008/04/gott-och-blandat-nej-knappast-inte.html

Be well,
LordParzifal
-------------

LordParzifal - 2008-04-15 kl 11:15 :

purga: hippiejurister? lmfao
trodde aldrig jag skulle få ett sånt ord i ögonvrån…
dags att läsa på om motståndet mot vietnam etc
Det var hippies som uppfann datortekniken du sitter o använder, men
jag förstår eftersom ämnet är tragiskt, själv använder jag ordet
kommunistjävel lite för ofta ; )
(Som amerikanska revolutionen kastade tillbaka till england, kan inte
driva ett land med höjda skatter som många här tror.
Det gör ett land helt passivt. Perssontiden visar det tydligt som vi
andra redan visste då han tillträdde, trodde inte fånet skulle få
sitta så länge dock men men passiva svenskar fick vad de ville ha,
passivitet.
Vi behöver en svensk revolution, en fredlig sådan…)

Till ämnet, det är 1-2% av mänskligheten vi talar om, när vi talar
fullskalig psykopati, de blir tydliga när de syns, tänk på mörkertalen
istället, alla mexikaner och andra som syns på mjölkkartonger världen
över…
det är värre när folk inte vet.
Det har redan startat statistiksidor mm på den här personen
internationellt på internet, det finns seriemördarbanker av arkivsidor
för de som studerar brottslingar på internet där denne person nu kommer
att ingå. SÅ bidrar han till en bättre mänsklighet,
det enda positiva i denna djupt tragiska händelse , bland många i
Sveriges historia, är att Pernillas familj fick ett slut på sina
funderingar…
Jag kommer på en annan händelse nu så här direkt, en unge som blev
påkörd av en buss utanför sin skola…bussföraren är lika mycket att
klandra som den här personen som nu hängs ut i den förkastliga
kvällspressen. Därför har jag i min artikel även nämnt
övervakningskameror utanför skolor, inte som ‘Stasi’ Bodström (nu känd
över hela nätet med detta namn)endast vid banker, utan där de behövs
som mest för att ta nummerplåtar mm.

Eftersom en unge satt livet till pga en klumpjävel eller i det tidigare
fallet utsatt för en man med IQ som ett barn (vänta på undersökningarna
så får ni se)för det är inte direkt några planerande mästerhjärnor i
de här fallen med IQ 200.
Food for thought…
Tack för ordet. Och nu över till Birro…kanske en pjäs om slumpen
kontra ödet i barns liv i Sverige kan vara på plats i framtiden, det
är tidlöst och för alltid aktuellt…barnkultur är ju nåt vi är (eller
har varit) bra på här i landet.

Be well,
LordParzifal
-------------

LordParzifal - 2008-04-15 kl 14:15 :

Ovanstående är så dumt så det borde raderas.
Hört talas om sjuksköterskor som gör tre jobb på en lön i Sverige om
man jämför med Norges löner som kan ses som rena lyxlöner med 20 papp
mer per månad.

Då ska vi följa den här tråden, i Sverige kan man enbart få fast
anställning på lång tid eller frilansa eller gå på bidrag.
De flesta som har den jävla heder du beskriver, lojala mot ett sjukt
samhälle
, är dom som går ner sig. Just dom du “ser ner på” från ditt
eget rännstenstänkande.

Sen har vi konstnärssjälar som undertecknad som lever ibland helt utan
pengar men som i a f har hedern i behåll eftersom inga blodspengar
passerat dessa händer…av skitig industri och skogsdöd och försvar mm
Mångfalden som var på gång på 80-talet, är den enda vägen. Många
deltidsjobb mm för ett flexibelt samhälle.
Nu finns knappt frilansare på tidningar eftersom de som i den roliga
reklamen sitter och väntar på pensionen medan “Jonas” som är den
kompetens de vill ha inte kan få jobb för att han inte har
jobberfarenhet som han skulle fått av jobbet han inte kan få som som
som osv!!!!!!!!!!!!!!!
behövs en ny svensk modell och har behövts så länge jag levt.
20åringarna nu har det inget bättre än när jag var 20, inget har
förändrats.

Be well,
LordParzifal
----------------

LordParzifal - 2008-04-15 kl 16:41 :

Och LordParzifal vill förtydliga att han inte har något emot Nikki.
Följ tråden så förstår ni…

Be well,
LordParzifal

0 kommentarer:

;