Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



måndag 7 juli 2008

Samlade kommentarer | Om Forumtroll & Läktarvåld (och lite Thåström) (Marcus "Growing up on Imperiet" Birros Blogg, April: Trilogin avslutad)




Hellre en rockstjärna som Thåström än en
karaokestjärna som Hellström.


Trilogin avslutad.
Nedan finns Del I,II&IIIa.
Det här är Del IIIb.
LordParzifal-Att Vara Marcus Birro, I.
LordParzifal-Samlade Kommentarer, II.
LordParzifal-Samlade Kommentarer, IIIa.

LordParzifal - 2008-04-16 kl 16:37 :

Sorry för längden men jag har två saker att ta upp…

#1
Vissa borde ju tänka sig för innan de startar bråk på forum o annorstädes o allrahelst på allvarliga trådar som denna o liknande.

Försvarsmakten scannar av Birros, min o andras sidor ständigt vid
såna här ämnen
.
Alla forum har visst en viss procent av forumtroll precis som läktare
har läktarvåld…
Kan jag hitta IP på både de övervakade och övervakarna
tror du inte de eller nån annan kan det?
Skaffa en creeper länk så ser ni om ni är nya på internetteknik…
tycker ju de (FMV) borde göra saker före ist.f. att trakassera
internetanvändare efteråt som kommenterar stupida misstag i samhället.

Visitor Detail Unique Visitors
Visitor fmvfw.fmv.se
IP Address 193.181.68.17
Date 16 Apr, Wed, 13:02:17
Net Speed Unknown
Organization Forsvarets Materielverk
Browser MSIE 6
Continent Europe
Operating System Windows XP
Country Sweden
Screen Resolution 1280×1024
State / Region Stockholms Lan
Screen Color 32 Bit (16.7M)
City Stockholm
Javascript Enabled

Referrer http://www.marcusbirro.se/bloggen/?p=871
Search Engine None
Keywords None

#2
Ja med tanke på att det kanske inte är så många här som delar min
uppväxt och min musik, låt mig förklara…
En av tidernas mest snälla och givmilda gitarrister blev skjuten för
över ett år sedan nu på scen av en nyinkallad militär till det onödiga
kriget i Irak, Bagdad, Babylon, många namn och krig på det stället.
Det var Dimebag i Pantera. Skjuten av en lika IQ befriad man som Herr
Eklund, på permis med vapen under militärrocken. Hur man kan hylla
krigssvin så de får ha rockar o vapen civilt är vansinne.
Nu slog jag trött på TVn i natt för att se Dallas mot Anaheim i hockey
och nu strömmar Panteras version av Dallas Stars temat ur högtalarna
och alla sjunger med, de gjorde den mest på skoj för att hylla Texas
och Dallas där de kom ifrån (Deras far var countrystjärna; Dimes och
brorsan som lever än o är en av historiens tightaste trummisar)

Nu sjunger alla med, Moral Majority tanter med en öl i handen…som en
gång försökte sätta dit Frank Zappa då John Denver fick vara karaktärsvittne för, inte emot som bl.a. Gores fru ville, enda som hände efter det var alla Parental Guidance stickers på skivorna som gör att de mer eller mindre säljer bättre sedan dess.
Blue Ribbon campaign! Free speech!
Anyway, denna hockeystund var vacker för en som kämpat för hårdrock hela sitt liv.
Ett erkännande. Om ni inte förstår genren sätt in den i ett pop
sammanhang eftersom den förra tråden var en hyllning till en av
Sveriges pop gitarrister…
jamenar alla som gillat Hendrix förstår ju känslan när en tonpoet
försvinner…
än vilket instrument, än vilken genre.
Barn, musiker vanliga civila, vi är alla människor
Hörde t.ex. att Kjell Höglund är på sjukhus, ramlade ihop i bilen i Fredags före en proggkonsert han skulle medverkat på.
Stress olyckor o annan jävelskap tar på människor…
utan forumtroll/snutar/militärgrisar i ens liv.

Be well,
LordParzifal
----------------

LordParzifal - 2008-04-16 kl 21:52 :

Ja och denna ondska är en gen som vi aldrig kommer ifrån det enda vi kan göra är att köra CSI tester med DNA men eftersom det inte går på hela befolkningen för då har vi Orwells 1984 här, så syns det oftast först när någonting har hänt.

Be well,
LordParzifal
----------------

LordParzifal - 2008-04-16 kl 22:29 :

Fick mig att gå igenom en massa vinyl Bootlegs, kul att de sprids genom nätet nu o inte bara en massa dyra vinylshops.
Kunde sätta en tillbaka en 500-ing eller tio!
Du vet väl att Mitch Mitchell (trummisen) bor i STHLM från o till, brukar bl.a. jamma med Sky High vid Hendrix jubileum.
Jag hade samma spelstil som honom så brukar hålla koll på “where they are now”
Förresten om ingen har förstått mitt kryptiska meddelande igår om länkkungen MB så har jag gjort en slags tribute av det Sverige vi känner, eller kände, that’s why http://lordparzifal.blogspot.com/2008/04/att-vara-marcus-birro-sandaler-p-vatten.html

Be well,
LordParzifal
----------------

LordParzifal - 2008-04-17 kl 4:35 :

Jag tror att turnebussen körde ifrån honom efter spelningen med hansson o carlsson (med loffe på trummor) som förband i stockholm hahaha
Nej jag vet faktiskt inte o jag vill inte veta.
Just nu bor Georgie Fame en av mammas favoritsångare i en sommarstuga 5 mil från mig vid en sjö för han vill va ifred när han inte sjunger på turne.
Kom just på ‘Angel’ med Stones å blev lite gråtmild…världen e full av mördare o inte ens hederliga rånare längre utan mördare, tjuv o polis har blivit CSI o seriemördare! Buset var trevligare förr…
Världen e galen o jag vill bara hoppa av…
Kan inte Moderskeppet landa snart
=)
Be well,
LordParzifal
--------------- 
Förvandlingen

LordParzifal - 2008-04-15 kl 22:43 :

På min tröja strå det Inzaghi, inhandlad efter CL finalen ett antal år sedan, världens måltjuv, och ingen polis i sikte, osså var vi tillbaks till engla igen, kommer nog va så ett tag framöver.

BTW ikväll kommer du MB att slå alla länkrekord på Bloggportalen!
nej inget smör / practical joke / annat…
Dillar lite om min uppväxt i rockförening och dig och Stefan Sundström.
så congrats till skarpare hökblick utan sprit och till #1 på länklistan.

Be well,
LordParzifal
-------------

LordParzifal - 2008-04-16 kl 17:05 :

Ja jisses vissa människor har varit med om mer än andra och andra tycks det har inte ens startat. Sicket dagis.
Jag har levt i forum o andra internetcommunities i 10 år och fick nog 2003.
Det här har varit en relativt städad sida men nu börjar det se ut som USA kring millenieskiftet, ska vi vara tio år efter även på att dumma oss på nätet? ja se svenskar.
Läktardumheter igår på TVn visar bara att alla människor kan inte vara smarta men vi kan vara smarta nog att förstå det före fall som engla och supporterslagsmål utbryter. Läs en bok om Atlantis det var ju några tusen år sedan, de hade ett system där packet kastades utanför murarna, ni har säkert sett symbolen med ringar, de som visat smarthet eller godhet bodde tryggast i mitten. Peruanska indianer hade vattenrännor likaså i gamla italien (borde ju Birro veta) och akvadukter som var långt före sin tid, vissa faktiskt bättre än i vissa svenska städer dags dato!

Be well,
LordParzifal
------------

LordParzifal - 2008-04-17 kl 18:51 :

Yeah, that’s right, so stop pissing off the peace poet!
=)

Be well,
LordParzifal
------------- 
Första Gången i en Kyrka

LordParzifal - 2008-04-18 kl 18:42 :

Jag såg Ebba Grön och Eldkvarn inne i Gävle Folkpark när jag var 11(!) år, Scheisse singeln hade just kommit ut, ett år eller två efter det startade Imperiet. Jag har fortfarande fotona kvar av Thåström backstage som han lät mig ta, året efter startde jag mitt första band, har alltid varit okommersiell och aldrig intresserad av att turnera, men vi höll god rockkvalitet, de flesta av mina band…allt från Sky High rock till Neu Metal.
Jag såg Lördagsintervjun Lasse Bengtsson gjorde med Plura i Eldkvarn på en skärgårdsö, varje gång nån musiker från ens liv intervjuas är det som en släkting är på TVn.
Jag såg Thåströms förra video framför mig av nån anledning (där han sjunger om min avlägsna släkting Dan Andersson) när du skrev Svarta Vykort i Kyrkan, det är som att vi behöver bygga upp samhället från grunden igen och där är musiken viktig.
Och där är du litteraturens Thåström.
Om Black Jim

Be well,
LordParzifal
-------------- 
Längst Ute på Piren

LordParzifal - 2008-04-18 kl 18:52 :

Du skulle gilla att turnera Engelska kusten, många fina bryggor där…

Time to introduce our swedish fellow here, he’s reading Black Postcards…or was it Black shines the Postoffice or, Black disregards?
Birro: call it what the ### you want, just let me read some interesting stuff now!

bara sätta igång o översätta Svarta Vykort.

Be well,
LordParzifal
-------------- 
Imperiet Ska Segra, Tra La La

LordParzifal - 2008-04-18 kl 19:01 :

Wow, kanske skulle lagt min kommentar till Första Gången i en Kyrka här? handlade om mitt möte med Thåström som 11 åring…
Om Lundell är den visaste är han den coolaste mannen i Sverige!

Be well,
LordParzifal
------------

LordParzifal - 2008-04-18 kl 19:09 :

Här U Go…och det är inte deja-vu den finns på FGIEK som kommentar här längs med korridoren bakom dörren med Nostalgi skrivet på.

LordParzifal - 2008-04-18 kl 18:42 :

Jag såg Ebba Grön och Eldkvarn inne i Gävle Folkpark när jag var 11(!) år, Scheisse singeln hade just kommit ut, ett år eller två efter det startade Imperiet. Jag har fortfarande fotona kvar av Thåström backstage som han lät mig ta, året efter startde jag mitt första band, har alltid varit okommersiell och aldrig intresserad av att turnera, men vi höll god rockkvalitet, de flesta av mina band…allt från Sky High rock till Neu Metal.
Jag såg Lördagsintervjun Lasse Bengtsson gjorde med Plura i Eldkvarn på en skärgårdsö, varje gång nån musiker från ens liv intervjuas är det som en släkting är på TVn.
Jag såg Thåströms förra video framför mig av nån anledning (där han sjunger om min avlägsna släkting Dan Andersson) när du skrev Svarta Vykort i Kyrkan, det är som att vi behöver bygga upp samhället från grunden igen och där är musiken viktig.
Och där är du litteraturens Thåström.
Om Black Jim

Be well,
LordParzifal
---------------
#
LordParzifal - 2008-04-21 kl 2:37 :

“Så länge man får AHA upplevelser så vet man att hjärnan fungerar”, sa en gång Alf Henrikson, “och hos mig poppar det upp saker jämt o ständigt!”…intellektuellt vital till sin död.
Jag fick just en av dessa AHA upplevelser om Thåström…
Kommer väl ihåg aussie låten (nej inte Farnham låtarna) “Beds are Burning” med den skallige sångaren i Midnight Oil som nu blivit nån sorts miljöminister eller kulturminister precis som en musiker i Brasilien blev, det tar sig…
I A F så är AHA upplevelsen att den låten är jävligt mycket Thåström och säkert anledningen till att man en gång gillade den förutom miljöbudskapet.
Kom väl på det efter allt snack om Pimmes (Thåström) jubileer …Ebba Grön boxen finns ute igen såg jag!

Be well,
LordParzifal
-------------
Uppsala på Tisdag

LordParzifal - 2008-04-20 kl 22:16 :

Jadu lycka till med sossehjärnorna i kultur gävledala ditriktet du…*sa han ironiskt*
Jag har inte varit involverad i ett kulturprojekt här officiellt på 15 år för allt ska ske genom kommunen annars stoppar dom det.
Hört talas om Luger? Dom gav upp att försöka åstadkomma någonting i gästrikland och drog till sthlm. Annars hade vi varit 10 år före Debaser mitt i stan här hemma istället (blev bingohall istället för deras pensionärer)
Men finns sponsorer kan man alltid genomföra revyer och konserter antar jag…utan den &##¤%%&¤% kommunens för-syns-skull-för-kulturstatistiken-hjälp.
Det är pga av 10 års onödigt tuggande med sossepolitiker jag inte tar i dom med tång. Allt tar tre ggr så mycket slit när såna sitter med i projekt.
Lycka till med bokprojektet, antar jag kommer känna igen det musiksverige du kommer att beskriva, och nostalgi slår fan det mesta som hörs i radion nu t o m Nirvana låter fräscht igen!

Be well,
LordParzifal
------------- 
Karlstad i Kväll

LordParzifal - 2008-04-24 kl 19:23 :

(För att på ett sätt länka till vad du talar om och var du/andra befinner dig/sig…och med tanke på tidigare inlägg Fram För ett GrönLiberalt samhälle utan Storebror! Folk är trött på det röd-blå kriget, vi är det sista landet nästan som fortfarande håller på med det tramset i europa, de olika gröna i mitten växer åtminstone i EU så där har miljön makt! Garthon o andra som liksom jag röstade Nej till EG (som det hette då) har vänt vindarna under sin tid där nere)

Ja nu kommer vårsolen och tvånget att må bra,
det är goda händelser som gör att man inte mår dåligt,
som att nu försvaret lägger ned mer o mer,
det sägs att mänskligheten är ond,
nej det är när medmänskligheten kopplas bort
och när hjärnan går på caveman-överlevnads-auton som är felet,
som tur är finns den sköna naturen som gör att man faktiskt mår bra ibland.

Singla Slant om Du Mår Bra Idag

Singla slant om du mår bra idag
När hjärtat dunkar som när dörren smäller igen
Och tarmarna lever sitt eget liv som en anakonda i träskmarken

Singla slant om du kan gå ur sängen idag
När lärarna väntar eller chefen och du mår bara värre av att tänka på det
Och hjärnan skenar iväg på allt som kan hända och på klockan och på fan vet

Klappa händerna om du mår riktigt bra idag
Alla människor utanför din dörr ser ut att må bra men det är bara ett skal
du ser som Hitchcock, Lynch, Tarantino innanför i deras innanmäten
och vet att du inte är den enda som inte mår bra idag

Singla slant igenom livet om du mår bra idag
Livet är som en korridor av olika känslor och vilken dörr du tar är bara ditt eget val
När du vill må bra kan du inte och när du inte vill kan du ha en bra dag

Be well,
LordParzifal

0 kommentarer:

;