Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



onsdag 23 april 2008

SINGLA SLANT OM DU MÅR BRA IDAG




Singla slant om du mår bra idag
När hjärtat dunkar som när dörren smäller igen
Och tarmarna lever sitt eget liv som en anakonda i träskmarken

Singla slant om du kan gå ur sängen idag
När lärarna väntar eller chefen och du mår bara värre av att tänka på det
Och hjärnan skenar iväg på allt som kan hända och på klockan och på fan vet

Klappa händerna om du mår riktigt bra idag
Alla människor utanför din dörr ser ut att må bra men det är bara ett skal
du ser som Hitchcock, Lynch, Tarantino innanför i deras innanmäten
och vet att du inte är den enda som inte mår bra idag

Singla slant igenom livet om du mår bra idag
Livet är som en korridor av olika känslor och vilken dörr du tar är bara ditt eget val
När du vill må bra kan du inte och när du inte vill kan du ha en bra dag

Be well,
LordParzifal

2 kommentarer:

Unknown sa...

Fick tyvärr upp fel sida av slanten idag =(
Orkar bara inte göra något åt det just nu, men visst, imorgon ska jag bestämma mig för en annan dörr; något bättre!
Tack för påminelsen

LordParzifal sa...

Än vad som händer så var du den förste att kommentera min sida, via e-mail, men ändå (gillar blyga flickor).
Att folk ens står ut med mina längsta rantings, (redan 1997 sa folk att jag skrev en bok när jag gjorde inlägg på USA sidor)
det skulle va kul att veta hur mycket dom läser dock...
Men finns en del innehåll förstås.
"Livet är baserat på fakta" som någon sa. På tal om Dragon Rouge och föreläsningar så syntes Thomas i media när de startade för cirkus 15 år sedan, själv var jag då medlem i Carls TOPYSCAN, men T har varit osynlig sen dess så antar de fortfarande håller på i DR. Annars har Crowley skrivit det mesta av Goetia kommentarer värda att läsa, Solomon the King etc De bästa finns dock inlåsta i pärleporten (St.Peters Church, Rome) för Påven o andra att läsa, de äldsta demonologi lärorna finns endast att studera där eller i museum, inte i paperback. Goetian är väl alltid intressant att diskutera med andra som studerat urtida läror antar jag...skulle vilja se en drake manifestera sig en kväll på ett DR möte dock och blåsa eld i häcken på vissa oseriösa "svansar" (copycats).
Här är en pickerupper visa som funkar universellt (vi sjöng den jämt på fyllan när vi var i 20 års åldern när man gjorde sånt...):
Hare Krishna Hare Krishna, Krishna Krishna, Hare Hare
Hare Rama Hare Rama, Rama Rama, Hare Hare
=)
Be well,
LordParzifal

;