Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



tisdag 1 april 2008

Misantropiska Polisstats Funderingar




25/03/08
Alla som nån gång hört Manson vet att han är ett jävla rebelliskt geni!

Den enda han slagit ihjäl är den som misshandlade hans mamma, som tack för
det försköt hon honom (ungefär som Kates roll i LOST) och Pigs var efter honom och andra hippies det var skottpengar på (bokstavligt, det fanns listor på Texas polisens kylskåpsdörr).
Jag kommer ihåg att jag köpte alla hans låtar på ett norskt kassettband med en ny
mix av nån grupp samt de två CD skivorna när han egentligen skulle ha släppts 1993!
Sa någon justitiemord? ...eller var det bara jag.
"Don't make me the scapegoat of all of your sins" C.M.
...det finns tusentals till.

-------------------------------------
28/03/08
JUST NU!

Polisrazzia i Linköping mot MC-klubb, om det är en 81 (Hell's Angels) eller nån annan sägs
inte (förtigs). Alltså om det är en av 1% klubbarna så har de alltid laglig rätt att kolla men inte trakassera.

IGÅR!

Böteshot mot 20-årig Linköping raggartjej som var chaufför i en Cadillac och spelade Eddie
Meduza för högt. Kan man nånsin spela 'uza för högt???



Jag tror Nazisterna rotat sig i Linköping eller vad är det som händer...

För att anknyta till Manson här ovanför, Pigs (snutar) trakasserade hippies på 60-talet ända
långt in i 70-talet.
I vår tid är det allt från rave på 90-talet till nya raggargenerationer!
Danskarna är inte bättre, där monteras Köpenhamns ungdomsgård ner och delar av Christiania som
var en sköt dig själv community om någon.
I Göteborg fick inte ens 15-åriga tjejer sitta och delta fredligt i demonstrationerna när TV4
filmade en snut som slog hennes också sittande pojkvän höll jag bokstavligt på att spy och hade jag vart där hade jag kanske skakat galler som polismördare,
"Polis, polis, potatismos" för att
citera en gammal svensk snutfilm.
Och folk funderar varför det finns byråkrati/politiker/polisförakt.

-------------------------------------
31/03/08
(Svar om info att det var Hog Riders och ett bråk om att bli Bandidos...varför de nu skulle vilja bli det)

Tack för info. Just nu är jag jävligt less på alla dessa moppegäng som åker fram o tillbaka...
Till skillnad från vad många tror så sköter sig MC-gängen i Sverige exemplariskt om man jämför mot glinen, de borde ut o läxa upp dessa jävla yngel som när jag växte upp, hade man en jävla respekt för raggarna o knuttarna på orten.
Nån skulle kunna starta en tråd om läget i Sverige och snuttrakasserier av klubbar mm
(en liberalfilosof kollega har bra länklista
här på reageramera)
Jag är alldeles för stor misantrop för att nån skulle haka på vad jag skriver.

Finns alltid smarta individer men människosläktet vete fan...

kanske beror på att vattnet blir sämre men tycker för varje generation blir det mer o mer
apstadiet!

Tack igen för infon...antar det var ett bråk mellan Pigs och Hogs då! hehe


Om jag inte har skrämt iväg alla, kom tillbaks och skriv nåt kul, skulle va intressant
o veta t.ex. om folk måste vända på Belial tröjan i skolan nuförtiden, Hem o Skola typerna verkar ju få mer makt över både offentlig skola o media och är väl därför många ser privat TV o går i privatskola nu när det inte kostar lika mycket, jag hoppade av vid vid 18 och startade band istället (som jag hade gjort sen 13års åldern) och läste i mitt eget bibliotek ist.f. deras "historieböcker" som innehöll mest krig o skräp i historien som lärarna tyckte var intressant, tror hela Sverige fattade att Sveriges historia är mer än så när Herman Lindqvist gjorde sin bok o TV-serie.
Grattis på 65-års dagen (när detta skrivs).

Be well,

LordParzifal
(Publicerad på Belial.org forum Mar, 25,28&31 2008)

0 kommentarer:

;