Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



fredag 18 april 2008

Googla mig hit, å googla mig dit..... (du googlar dig ner i diket!)



Googla mig hit, å googla mig dit...
(du googlar dig ner i diket!)

Antar det är bättre att vilja ha många barn än att döda många barn?
Eller? har jag fel?
Bevisa då motsatsen; alla skriker efter sina rättigheter, för att
ställa mig på de PK kd:ers sida *brrh* (helvetet frös just till is; inte känd för att vara PK) som sagt det här åter och återigen.
Barnens väl kommer först, hela moderna Sveriges "det är farligt att
vara curlingförälder" åker ut genom mitt fönster utan att öppna först!

Barnen först, än vilket land, än vilken tidsålder vi lever i...



Måste du jobba dubbelt för att du är ensamstående, synd, men många
människor har oflyt på många olika områden.
Att skaffa barn är ett band för livet med föräldrar och barn. Inget
man gör för att få en unge och så åker mannen i barnets liv iväg. Kan
ju upplysa alla PK feminister om att 99,99% av alla fall i USA där
brott eller gängrelaterade saker händer finns ingen man i ungens liv...
Även sångaren Michael Alonzo i gamla kultbanden KSMB och Stockholms Negrer har försökt upplysa herrar o damer politiker om det här i åratal, han är civil, medlem i föreningen Pappa-Barn, men det borde väl vara deras jävla uppgift att sköta sitt jobb och ta reda på "ej skräddarsydda" fakta, och att intressera sig för verkliga fakta.
Lär vara en rätt helgonaktig person för att inte dras in i gäng om man
bor i ett gängområde.

Hoppas folk lär sig tänka från olika vinklar och inte öppnar munnen och
säger "Jag ska ha, jag ska ha mest och först"
Påminner mig om historien mormor brukade berätta när man gnällde om
kaffekakor eller annat som småtting:
"Kom ihåg pojken som sa så på skolgården", sa mormor jämt, "Jag ska ha först, jag ska ha mest!"
"Så kom han fram till ett gäng och när de skingrade sig så var det ett
slagsmål, så fick han först och mest!"
Och alltid med ett sedelärande flin. En annan var en om Kling som var
enbart rolig...
En rektor som hette Kling och någon som krattade löv och grabben som hade talfel sa när han kom hem efter att ha lekt i lövhögen till rektorns förtret,
på mors fråga var han hade varit någonstans...
"Jag ha bala spalkat kling i löven!"
hahaha lika kul varje gång.
(Mest eftersom jag heller inte kunde säga R som barn och var en av dom
som fick klippa av bandet under tungan för att sedan kunna det).
Tog senare reda på att Tjadden Hällström hade en revymonolog kallad
Rudolf som inte kunde säga R (Ludolf) som den storyn var ifrån,
så det var den hon berättade.
En tredje var om en katt ungefär som barnboken där tanten med kvasten
säger "Schas katta!" till sin katt som busar ute i torpets trädgård.
Den fjärde och sista jag minns just nu var den om att ens vilja var en
björk som stod och växte ute i björkskogen.
Men mamma säger att det var "din vilja hänger i en grantopp i skogen"...
Ivrig som man var frågade man alltid hur länge, tills man fattade att
det var tills andra ansåg man var vuxen nog inte man själv, så eftersom
jag alltid ansett mig vuxen redan som 5-åring behöver det ju inte
sägas att den gillade man inte så värst mycket och lyssnade inte till
den heller...
"Det bestämmer väl inte du", var mitt lillgamla svar till en paff mormor nån gång minns jag.
Men hon fann mig alltid underhållande...

Mamma säger att till henne sa hon att "du har ingen talan förrän på
barnens dag och då har du kola i mun!"
Mormor dog i början av 90-talet efter ett liv i polio hon hade så länge
jag kan minnas, men hon var pigg när jag var yngre, relativt i a f.
Hon födde fyra ungar,(min mor och tre morbröder) med polio i benet
från födsel; tänk på det ni PK feminister som föder en unge och
gnäller för ni inte har råd med Louis Vittons handväska!



Verkar som alla PK feminister glömt bort milstolpen Backlash som kom
för 10 år sedan,
behöver inte köpa böcker för att de är nya, och så populistiska som de
ger ut nu, det är inte mer än skvallertidningar i bokform, förr sålde
man såna i pocket på Pressbyrån det är ju samma PK skvallerböcker med
olika "författare" ...läs bra böcker istället.

Be well,
LordParzifal

0 kommentarer:

;