Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



lördag 5 april 2008

TACK BLOGGPORTALEN! Det här är inte SCI-FI... ...det här är en Stolt Fa(u)n!


Idag är man en snäll get, fixade länkar till en "hyfsat bra" artikel
hela natten, såg inte ens på NHL hockey, men den viktiga matchen är
idag.....New Jersey Devils!
Sedan kollar man bloggportalens fasad (låter som ett hus och det är
det ju nästan) och vad finns där om inte Pan på fronten...trodde jag
glömt att klicka bort min My Page sida!

Stolt Fa(u)n!
Trodde kanske att jag skulle få en front någon gång om det gällde
musik eller nåt annat som kanske poppade upp i Nyheterna eftersom det
är mitt expertområde som gammal batterist och arrangör
(det lärde man ju sig efter en vecka att länkar man inte AB eller DN
är det kört med framsida)
Mama didnt raise no foolish Goat!

05:30 04/04/08



Sedan kollar man runt och följer upp alla länkar man har i huvudet som är intressanta
innan man lägger bena i sänghalmen...och vad står väl där!? TVÅ Getter
eftersom "fotbollsskandalen" som egentligen var min huvudlänk och inte
Mona Sahlins gnäll, (som en liten tjej som tappat en glass fast folk varnat
henne att inte vicka på den), och det bara för 5 minuter, sedan togs
en annan nyhet upp men kvar blev Geten nedanför på fotbollslänken hela
dan! Tack AB...!!!
Och den sportsidan drog minst 25-50 peepz till LordParzifal, fler än
från fronten på bloggportalen vilket var lite förvånande. Kanske inte låter
mycket för de kommersiella sidorna här men för mig var det som 50% mer
på ett dygn.
Jag har uppfyllt mitt mål efter blott en vecka, jag tänkte försöka
komma topp 100 inom Kultur och Litteratur och då kanske jag hade en
chans på en front...Nu har jag bara närmat mig topp 50-100.
Det gick ju lite bättre än så, troligtvis var alla länkar jag hade nåt
som auton gillade och poppade upp min sida därför; eller om nån gjorde
det manuellt. Det lönar sig för oss nattugglor som skriver och tänker
hela nätterna ibland; och tur att man ibland stannar uppe ett tag för
att se vad dagfolket gör, annars hade jag missat två getbilder på
Bloggportalen!
Snacka om morot för geten!!

Jag dedikerar det hela till ettårsminnet av min fars bortgång; han var en gammal duktig fotbollsback och lagkapten en gång i tiden här på orten; så att det var genom en fotbollslänk var ju extra lämpligt!

10:30 04/04/08



"I'm a faun, I'm a faun,
A brother of Pan!"

-ur Narnia

Be well,
LordParzifal

0 kommentarer:

;