Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



måndag 14 april 2008

Gott och Blandat? Nej knappast, inte bland det Osorterade Onda.



Gott och Blandat? Nej knappast, inte bland det Osorterade Onda.

Se mig inte som känslokall, jag är emotionell för tio svenskar, se mig
gärna som sanningssägare för det finns ingenting värre för människor i
sorg än att folk kritiserar med faktafel eller beklagar sig istället
för att stötta.
Och sanningen är att POLISER ÄR ENA JÄVLA IDIOTER, som ser åt fel håll
och tittar efter vart bollen kastades ifrån istället för att försöka
instinktivt som en hund räkna ut vart den kan ha hamnat. Kanske bra
det finns polishundar men är de för långt ifrån målet, vad hjälper det...
Nu äntligen ser vi att Beck och Wallander är fiktion vilket jag påpekat
gång efter annan för de som verkligen gillar smörjan.
De bygger förvisso på gamla fall, för det mesta olösta fall. Även om Beckförfattarna förnekar det, "oj, vilken slump".
Fråga Leif G W Persson hur många mord som löses i Stockholm, vad var
siffran senast han sa; 8%?
Hur ska det då inte vara ute på landsbygden.
(Jag såg att jag förresten stod som nummer ett på googles sök: snuttrakasserier i sökmotorn, antagligen för att alla är så väluppfostrade att stava det polistrakasserier, för av det fanns det åtminstone 200 fall. Och den här artikeln lär ju inte hjälpa en stackars sanningssägare, synd om individer inom kåren visst, men nu pratar vi om den som en helhet.)
Vi brukade åka och fiska där han ertappades alldeles innanför dalagränsen,
innan dess, som barn, var vi där och fikade vid forsarna och fiskodlingarna.
Vissa besmutsar länet du bor i med sin waste-of-space tillvaro så antar det är därför de måste förstöra för andra och vissa har inte kraft nog att stoppa det som många av oss skulle i tid, och det är därför de alltid går på de svaga, så har det alltid sett ut. Vem minns väl inte den idiot till manager för hårdrockbandet vars sångare styckmördades kring Dalälven precis där jag tillbringade somrarna som barn ibland...jag minns att jag åt en av mina sista kebabpizzor 1989 innan jag gick över till enbart fisk ris och grönsaker pasta frutti di mare mm
Tror det var en bidragande faktor; att när vår kropp, som är ett färdmedel slutar att fungera och blir till ett kadaver, än vilket djur i naturen det kommer ifrån, är det naturliga att gräva ner det, enbart rovdjur gör annorlunda, men naturens lag gäller även andra än rovdjur, som är högre utvecklade än rovdjur, och vi bestämmer själva vår naturlag. Rovdjurens naturlag är inte vår. Man kan respektera vargen men inte göra likadant och döda ett djur som vargen, lon, björnen, järven osv som förmodligen varit här längre och sett mer än oss.
Bl.a. därför indianstammar kallar djuren för Broder och Syster.

Kalla mig gärna Lord Parzifal Warlock Jantefinder,
sanningen måste alltid komma främst, den är alltid viktigast, mycket kan
undvikas med hjälp av sanningen om alla använde sig av den istället
för att åberopa jante i Sverige.

I en annan notis ser jag att
* google är för abort...även av annonser på internet, därmed är de för
censur vilket aldrig kan accepteras, ej av hiphop och hårdrockvideos på
TV (förr var det före 18.00 nu är det dygnet runt tack vare Bush och
Blä-ir) ej heller av nätet.

Google, alltså det verktyg vi använder oss av, lika mycket nu som Xerox förr med kopieringsmaskiner, eftersom dom likt
microsoft köpt upp halva internet av det som var bra...vill döda små
foster.....
För er som inte fattar, foster = barn= tonåring = vuxen = gamling.
Jag minns när det fanns 15 sökmotorer själv föredrar jag webcrawler
och dogpile!
De vill stoppa en anti-abort kampanj och kallar den kristen? ser mig
inte själv som nån praktiserande katolik precis, mer som en passiv,
men sympatiserar med de censurerade till 100%!!!

* Och Reinfeldt, den enda som fått långa applåder på sitt invigningstal i riksdagen som ny statsminister, kanske för att man hade väntat i tre långa perioder ist.f. en,(som det skulle ha varit)...byte vid 1998 eller 2002!
Såklart att ovationerna kommer även utrikes.

Alla dessa lagar (för att halvcitera en annan känd riksdagsman, CB)
...som polisen har att följa så att de inte ens kan upprätthålla de
viktigaste vid tidspress,
nu kommer morden att lösas som de försökte valla Thomas Quick överallt
för att bekänna.
De är som lärare som enbart ser de som kastade saker, inte de som
gjorde det för 10 minuter sedan.
Äntligen en manlig präst som säger ifrån mot media att lämna familjen
ifred ist.f. alla dessa PK kvinnliga präster inom
den moderna (läs snart tomma) svenska kyrkan som fläker ut sig i
media på TV och i tidningar, (kallas inte det prostitution som de skall
vara emot?)
och tillsammans med de gråtande anhöriga redan dagen efter, äntligen
ett trendbrott på det avskyvärda asgameriet inom media!
Återigen, utan en privatpersons bildbevis hade de stått handfallna,
jag är aldrig för ett storebrorssamhälle (eller illasinnat
lillasystersamhälle) men är det någonting som är bra med nutidens
teknik så är det intressanta små kameror...
sätt vägkameror för övervakning inte p-bot, (övervakning är viktigare),
för de som buskör vid skolor och in-och utfarter till landsvägar
allrahelst här i Gästrike-Dalarna så idioterna åker fast i tid.
...för när slöpoliserna väl kommer dit är de borta.

Engla,
Kunde sägas att hennes namn borde inneburit änglavakt eller att föräldrarna kände på sig att de måste skydda henne då hon föddes...

det kunde lika gärna vart du eller jag, tänk hur många gånger du
undkommit mobbare
eller bilar som svept förbi cykeln
eller sjukdomar?


Gott o Blandat
bland det onda och osorterade

För att citera en gammal serieklassiker från USA tidigt 90-tal.
"Who's watching the watchmen?"
I am...we are!


Jag antar det är lätt att begå dödssynder när man inte tror på dom,
man ska aldrig lägga ansvar på en person,
för en människa är bara en människa.

Be well,
LordParzifal

0 kommentarer:

;