Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



torsdag 24 april 2008

KINKING



Tyckte det lät tufft med ett bokförlag döpt till Kinking
kanske någon här från förr (tänkte jag) från USA forums back-in-
the-day, bara för att jag stavade fel när jag skrev Search for: tröjor+Viking
men det kanske e nå'n ny royalistklubb; när jag såg loggan KING INK

Fan eller hrm KUL nu kanske det här inte va så dumt int
nån norrlänningspoet som kör skoter eller t.o.m. nån brud som gillar Slayer och hyacint
men bäst att ligga lågt tills jag ser om Horace skrivit sig i registret in
precis som Lundell sa säger jag: idag kan man inte som förr förknippas med feminis...

...men så såg jag Kung bläck och tänkte: kränger de till ink clubs återvinningsvinst?
Ja, det kan ja väl göra då, (tänkte jag) har ju som barn sålt jultidningar och jobbat på tivoli
Men det har ju inte ändå mycket med erotisk poesi att göra
"I got cookies...got kink?"
för svarta piskan har jag här, jaha; var en lakritsrem på min Tv-kaffe-dinner-marmorbordsröra
(konstpaus)
dags att gå tillbaks till att vara soff-King.

Be well,
LordParzifal
(Publicerad på KingInk.se/svenskpoet 2008 forum Tor Mar 13, 2008 6:08am)

0 kommentarer:

;