Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



onsdag 23 april 2008

Salt o Blandat | Poetry Slam (In Genom Ena Örat och ut Genom Det Andra)




Kommunistsvinaherden Persson

Om de bara får bidrag om de söker aktivt efter arbete i skitiga städer
och bor så billigt som möjligt
då hade Persson också fått sitt holksamhälle.
Folk bor i holk och röker holk.

Föredrar ett Peps Persson samhälle,
fri fågelholk och livet på landet!

Man klagar på USA som ett sjukt land,
ställ er då den här frågan: när Persson regerade med sina ynka 17%
mandat var då hela landet bakom?
Ändå fick man försvara vad Sverige gjorde på nätet
när de såg man var svensk vid ett pokertable online någonstans...
Likadant med Bush, anklaga gärna Bush eftersom han är
Commander in Chief och inte det liberala USA...
Det enda fria landet i Världen!

Notiser från Ålandsfärjan

Man ser mest vatten längst bak på Ålandsfärjan.

Reklam

Skoda Octavia multi-ful (sic)

Varför handla när priset är 39 eller 99?
Jag hade själv handlat mer om det var jämna pengar
och hundringar!

Vid kaffe på kvällen ser man toapapper o tandborstar
ist.f. salt o pepparkar o bestick som man kanske kände att
man hade användning för vid den tiden på kvällen.
Husmorsreklam brukade vara på mornarna nu är den dygnet runt på
Bonniers omdöpta ockuperade kanal TVi FY-rå!

För alla som rånat hemglassbilen...

Fetman är hämnd för alla som rånat hemglassbilen,
glass är nyttigt, det är missbruket som är onyttigt
precis som med sprit, tobak mm

Det illusoriska PK feministväldet

Säger man att man inte är masochist så blir man genast anklagad för
att vara sadist, det är bara att acceptera att folk tänker i
svart/vitt
medans jag tänker i färg
...och läser De Sade's skrift.

Tunn Metall (Aluminia Metallus)

Metal came in 81
blackened the skies and clouding the sun
metal died in 89
when popstars and fake plagiators played as light as the
sun & stars shine

Otto von Bismarck
med motörhead hjälm

...det är många som inte vet att Bismarck införde de första wellfarecheckarna
till nödställda, under Wilhelm II:s regim
(varav jag har mitt mellannamn)
och var arg på all världens orättvisor.
Men så går det när skolorna bara lär ut vilka som deltagit i krig och
inte det viktiga personer har gjort genom historien genom uppfinningar
och annat till nytta för världen som inte funnits förut.

Vlad II Dracul Tepes the Impaler
och Myten om de Sju Portarna

...räddade Rumänien från de giriga Turkarna
vid en av de Sju Väktarborgarna
även kallad de sju portarna till helvetet i folkmun
där de Sju även i Nutid råder
(men nu mest om klimathot ej religionskrig)
medans kommunisterna på senare tid
förtryckte sitt folk på samma plats
så vem var den störste "blodsugaren"?

När ett band jag grundat inte ville spela en av de bästa låtar jag
skrivit tog jag en paus, och de började repetera in sina låtar och
gjorde en skiva fast det var mitt projekt från början till slut.
To be or not to be, is an uneccesary question...
oärliga människor kan man ändå inte göra musik med.
Riktig Musik är Ren Sanning och Sällsynt,
och Sker sällan under ett Liv;
Ljudet hörs sällan i Oljudet.


Jag behandlar andra precis så som de behandlar mig. Ibland behandlar
jag människor bra under en lång tid för att sedan de ska bestämma att
de inte ska återgälda det och klagar sedan när mitt goda humör är
förstört.
Jag känner mig som en tomte som har många julklappar kvar för att så
många barn varit elaka och stygga.
De har då åtminstone inte gjort något för att hjälpa till för fred på
jorden.
Ända sedan jag letade fyrklöver på ängen som barn har jag gjort allt
för att hjälpa till,
på mitt sätt.

Om det var fler som tog sig tid att avslöja hycklarna och undersöka
fakta bakom påståenden så slapp ju jag...there's better things to do
in life
*Gone Fishing*
Jo, en sak innan jag går o fiskar väsentliga nyheter från dyn,

ni vet väl att y2k var sann fast symboliskt sann, i o m att allt efter
2000 är RETRO!

En sak som är värre än att bli gammal och grå
är att inte få uppleva sina gamla år
att inte få se sitt skägg bli grått.

En sak som är tristare än att få krämpor i sin kropp
är att inte få uppleva måne och sol gå opp
att inte få se sitt livs hopp bli nått.

Save the Planet!

Be well,
LordParzifal

0 kommentarer:

;