Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



söndag 20 juli 2008

SPÖKTRÄDGÅRDEN I SOMMARNATTEN



I spökträdgården om natten
finns mer än bara katten
andligt svävar dimman
och andar om forna tider vill minna

Uti trädgården i sommarnatten
hörs porlandet av vatten
fastän endast gräs där finns
om än gamla foton visar en damm tagna med sprucken lins



Spöken i trädgården uti natten
när jag tittat riktigt länge på en tom bänk vid en häck
såg jag till sist att där satt en
hur många gånger som juvenal har man inte försökt att locka dem fram
men fram vill de inte förrns man inte vill,
då komma de att visa sig långsamt

Spökträdgården i sommarnatten
där jagar de snart ifatt en
om man stannar ute för länge i sommarnatten den ljumma
och talet tappar för att se dem är att förbli bland de stumma




LPWJ 20/7/8 I'm on a roll...
lärda i Akademien (såsom Peter Englund) hävda bestämt det kan tyckas det är min
version av 'In the Chapel in the Moonlight' (Dean Martin) ...intressant...
även om min är skriven i gryningen med en dimmig trädgård utanför, och helt i automatskrift, besatt av mig själv och ingen paus innan 4e vers såsom är fallet i många av mina korta diktningar.

...allt jag begär av livet är att få fortsatt inspiration till texter
och att gå upp i vikt, har som sagt lagt pipan på hyllan sedan April
och gått upp från 60 och närmar mig 68 kilo, gratulera mig, det är min gamla normalvikt
är en (alltför) slank poet; men i natt väger jag 66,6 så i natt är jag farlig!
muhahaha
var man lord of the flies hade man ju först och främst skickat iväg alla mygg från trädgården!


Be well,
LordParzifal

1 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt bildjobb Lorden!
Se upp för myggen!

;