Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



måndag 18 augusti 2008

SMÅKRYP



Samhället är en stor toalett, där ledaren (med än vilken titel och rätt)
är spolknappen med all makt,
som bestämmer om, när och hur många som ska spolas ner, kanske en eller fler,
men ibland kommer en människa (jag) och räddar en liten tvestjärt
som fallit dit ner.
"When God intervenes ~ 'Tis Divine Intervention"
Yuppiebarnen som inte begriper att dom betalar alldeles för mycket
för sin drink av äppelsaft-spriten
åker i sin pappas bil på sittringen-filen omkring.
Medans alla de sorters kräldjur som en gång blev bortspolade ner
i underjordens mörka kamrar och som spolknappen aldrig trodde han
skulle få se mer,
krälar upp på väggarna och ibland tar sig upp på tronen (toaletten)
återigen,
kanske för att skrämma någon som inte hjälpt deras fränder som
riskerade att bli spolad dit ner...tänk på det nästa gång du ser en
tvestjärt eller spindel i den, min vän!

Post Scriptum.
Inspirerad av att jag räddade en tvestjärt från toan (annars är det spindlar och flugor man infångar överallt i glas t o m getingar, och släpper ut som en äkta Gandhi)
och av Hobbex gamla "farväl grymma värld" toafodral, med en man som stänger locket inifrån, var min favorit redan som 10-åring, man visste väl hur världen såg ut redan då fördetmesta, med översittare och småkryp...de sålde tillika grymt bra klistermärken och stripes mm för en förtonåring mycket intressant katalog när den damp ner i lådan.
Den Samme.

LPWJ 18/8/8



Be well,
LordParzifal

0 kommentarer:

;