Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



tisdag 5 augusti 2008

Inventering av Inventioner för Interventilationer och förnyade Invitationer, post-introspektus maximus!



Inventering av sidan.
...kommer att säga mer om er än om mig själv...

Vargskräck och kaya nojja
som skogsvårdande same-sympatisör och reggae-freak ruskar jag bara på huvet; bor man på skogsland så är det vargterritorium så anpassa er då efter det och marijuana är en LÄKEväxt...jag tog mycket hellre den varje kväll istället för kaffe som faktiskt är farligare.
Basic instinct och Fatal attraction
vad är det som händer med Sverige
borde ha människoskräck och heroin nojja istället
och enbart se B action filmer på DVD, jag tyckte synd om Engla-familjen och media kring det de fick utstå men de här personerna, kan återigen låta hårt, har levt så att de hamnat i den här situationen, dessa plastfamiljer har jag aldrig varit mycket för, det är skadligt för ungarna, även utan våldsbrott, när föräldrar är egoister, så svensk polis borde inte göra det värre genom att ta fel person igen.



Några notiser:

Om Skåne och då menar jag inte nubben...
För att lätta upp, ge pris till bästa TV-personlighet så kanske de som inte kan prata så folk förstår skärper sig när man lockar åsnan med en morot.
Mitt pris går till Bengt Frithiofsson o Suzanne Sjögren.
Bella blanco
Ja här står jag också blanco, ge ut ett vin eller nåt för politik blir nog för jobbigt för ett flickebarn som måste sminka sig varje kvart för att behålla utseendet som "dumb blonde".
Tjuren Ferdinand
Spaniens största arena är nedlagd...äntligen (jag får globala djurrättsuppgifter ner i brevlådan), i fjol och nu så tar vi och bojkottar Mexico, om ingen går så är det inte lönsamt längre, den enkla marknadsregeln gäller även här.. jag brukade le när tjuren vann, tycka synd om den dumma människan gör man ju alltid.
Och om de då som när det gäller miljön vill ha dispens eller bidrag så är det bara att neka. Då först fattar de kanske...
Morgan Freeman
MF mår bra. Ena armen är tilltygad och bruten på flertal ställen men han är vaken. Bra pga två ting; 1. att en av de svarta BÄSTA skådisaran och inte den som tjänar mest, poprapparen Will Smith t.ex. mår bra. 2. för att gnälljävlarna slipper ha en till sak att gnälla om.
Här menas inte K1 som en bergstopp som självmordskandidater vill bestiga
Jaa är det inte antisemitism så är det rasism och är det inte det så är det könskrig, sportdårar världen över, skärp er!
Förbjud boxning, är väl på tiden, t o m K1 är säkrare där man använder skydd i proffsboxning, amatörboxning är rena stenåldern, något som Sverige aldrig begripit, de som alltid vill hålla allt på amatörnivå och tror att allt proffsigt är farligare, har man koll är det aldrig farligare än på amatörnivå, rätt enkelt att förstå för vissa, jag är djupt inne i asiatiskt sjävförsvar och ser gärna mer såna grenar istället.
Fan ta FRA...debatten
Vem har sagt att medelsvensson har rätt att rösta om allt, det går inte att rösta om allt, begrip någon gång.
Fuck FRA and the horse it rode in on!
Vart var alla som vågade stå upp mot staten under Persson-Kronblom som aldrig gjorde NÅGOT? Man höjde rösten lite, lite, litegrann mot Mona Sahlin eftersom hon togs fram som slagpåse om mörkningen av Estonia precis som hon användes som offerlamm när det gällde nedläggningar av alla ungdomsgårdar 1989 om någon kommer ihåg det, och hon ska bli ledare över Sverige bara för att det är dags för en kvinna, ta fram en med mera mod då säger jag inte ett platt fall som inte vågar stå upp för någonting.
Antar det passade latsvenskarna runt om i landet men nu när det är en blå regering precis som Berlusconi som räddade Italien men får kritik DÅ är det OK att klaga...ganska skrattretande, titta på resultaten istället för att klaga.
Sköldpadda utan skal, ska det va svårt att se
Det är ett tecken på att folk har för mycket skit i haven
och tills det stoppas så förblir tiden ur led!

SVT vår sista relik från rysslandvänliga dagar, inte ens kungar fordom har varit så ryssvänliga; var vänlig mot dom som är vänlig istället som USA, så kanske ni fick bättre program att sända och inte var ständigtpå ruinens brant.

Glad att världen får se det Kina som Dalai Lama beskrivit sedan 50-talet.
Om vi skulle stämma Thailand för massavverkning och dålig tsunamivarning eller senast Kina för dåligt globalt samarbete som i slutändan drabbar dem själva så räckte pengar inte till.
Glad att hotellen endast är 40% belagda!
Det finns bibelbälten och gnällbälten men det här är det sista diktaturbältet, från Ryssland ner till Cuba.
Avskaffas omedelbums!



Om TV:

Censurerade svordomar och bästa programmen nattetid
på TV Sveriges framtid? I don't think so...

Richard Pryor, en av ståuppkomikens gränssprängare på alla områden
visar återigen att kampen mot censur och trångsynthet kom långt 80
och 90-tal men nu efter Usch och Blä regimerna och våran egen
Kronblom(Persson) så är vi tillbaks där vi började före alla blåband
kampanjer och då menar jag inte Sveriges godaste potatismos!
Utan en lång kamp mot censur och fördomar genom Blue Ribbon.

Jag har blivit tipsad om att länka 'inga armar, fick nya' men även om jag så snällt blivit ombedd om det så vill jag inte. jag vill skriva om Klint-Olle, riktiga svenskar på landsbygden och sann äkta kärlek till naturen och Sverige som är odödlig och tidlös.

Han spelar dragspel som jag spelade trummor, rått och romantiskt som Ulf Lundell skulle sagt.
Det är bara synd att de två största landsbygdshjältarna knappast får in internet, först Hästmannen som fått egen hemsida och allt pga filmen och nu Klint-Olle med sitt dragspel.

Så kan dom ju ta sin brolle-brollelito och kryssa sina kryss där svaret står i frågan bäst de vill hela sommaren!
och fira med att sjunga allsång...
det jag pratar om är riktig svensk sommar och musik...



Inventering:

Den här sidan är nerlagd (för ovannämnda inventering) tills vidare och jag kommer att befinna mig
här drickandes kaffe, gärna med kall flaggpunsch emellan
migränattackerna pga hettan.
Ja flaggpunsch ja, det är väl det enda goda svenska i sommar med tanke
på att det blir dåligt med medaljer i (H)OS(T) kina, tävlingarna i
HongKong har väl mindre fabrikssmog, som sagts förr, skrota fabrikerna
runt om i världen! De tillhör förra sekelskiftet.
Får heja på Cuba, USA och
Jamaica som vanligt eller nån nordisk granne som är värd det.

PANTHEON

Here the Lords Poems will lay
(alas you cannot hear the Lords Poetry today)

Här kommer även att finnas radanalyser och noter om dikterna.

Läs den här gamla tråden på Hollywoodpoker.com så länge.

Online Kollegor som är O.K.
TheMartianJews
Gubben vid Rämen

Varför befinner jag mig då där, vid mitt Pantheon, jo här kommer alla mina poem att ligga
samt den engelska versionen av alla texterna jag skrivit här, kan nog
få fler intresserade från USA tex än svenskar, man blir aldrig höjd
till skyarna i sitt hemland,
allt från de tidiga rocktexterna till webmaster tiden i USA då jag
hade 300,000 besökare om året! Och det är andra anledningen, så länge
jag inte har 100 om dan är det inte värt mödan, besökare vill säga,
jag är inte gniden om nån trodde jag menade $100.
Jag har t o m förnedrat mig att länka nyheter jag avskyr, FRA tex som
är en storm i ett vattenglas visar vilka ankdamms nyheter svenskarna
ägnar sig åt...
jag ser attackerna på MC klubbar som något mycket värre som exempel.
Jag kommer aldrig att vara av den breda massan och jag föredrar det så,
världen och Sverige består av smarta individer och det är det som gör
ett mångfacetterat samhälle, allas unika sätt och leverne, inte en bred
jävla hjärntvättad massa av folk som ser likadana ut, det var på väg
redan på 80-talet men det är än värre nu. Vi behöver en ny Hippie
period!
Frihet! och riv alla statliga papper!!!
Vill du ha din frihet så ta den! för att citera en känd bok om
Ulf Lundell.
(Dessutom tror jag att jag blivit bojkottad på vänstersidan
intressant.se och även DNs twingly OCH DN! Ganska bra jobbat får
jag lov att säga...så ägna er inte åt FRA en sekund till, smakcensur
har det alltid funnits gott om i Sverige! Det är förutom en lyckad rad här och var det jag är stolt över med den här sidan och de som sagt hej, då och då, den kommer att vara mer aktiv och växa om det finns något värt att länka, eftersom det verkar vara enda sättet att få några läsare alls, på USA sidorna hade vi webrings som drog folk som hade samma intressen och andra, jag länkar inte det mesta de skriver om nu i Sverige ens mot betalning, jag har min stolthet och heder, något man borde lära ut i skolorna ist.f. velourskiten de gör nu, kanske skulle tillägga att jag är vapenvägrare och totalvägrare om nån trodde de hamnat på en nynazistsida pga av mitt förakt för passivitet i Sverige, då menas alltså hjärnaktiviteter, hoppas allt är utrett nu så man inte blir bojkottad igen, vilket är kul i o f s så man vet att man fortfarande är en trädkramande outsider i robot-betong-Sverige, naturen är viktigast INTE produktionen!)
Peace out!
Far Out &
Be well,
LordParzifal

0 kommentarer:

;