Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



onsdag 12 november 2008

12-punkts programmeraren Homer Simpson som IPRED-mannen



Vinterstädningen på sidan färdig så nu järnspikar så kör vi igen (ja ingen märkte väl nåt eftersom jag bara brukar vara borta en dag ett par ggr i månaden ändå).
Så efter 150 poster här kommer No.151!

Här är två nya bloggar jag funnit innan det roliga allvaret börjar

enlitenjävlablogg och Hönshuset

Viva la femme

Kom igen killar var är ni, vi ligger under hehe
(not that I mind not being on top and doing all the work *ahem*)

Vidare inom kulturnyheterna kan man se att Slayer är "i stan" men inte mitt favoritband i min egen genre som var med på deras USA turné och var minst lika bra!
Så det spelar mindre roll när världens bästa band och räddare av metal i allmänhet Lamb of God till minne av Pantera mfl i synnerhet, inte spelar utanför USA delen av turnén. För det gamla goda Slayer se denna sidan, bara att söka uppe i övre vänstra hörnet för texter mm.

En nyfunnen pyramid (den 118:e i ordningen) till drottningen Sesheshet som födde faraonen Teti,
dags att packa spaden Ting o Tankar?
Jag nämnde någonting till ArchAsa om att de även funnit ett vaktcentrum som funnits i över ett sekel i bruk efter en väg i den trakten i somras, kring Kairo. Två fantastiska upptäckter på ett halvår!
Förresten vart annars än i Egypten skulle en pyramid bli påfunnen, Inkas var väl mindre och fyrkantiga liksom mayaindianernas, ja det skulle vara det vackra svarta hotellet i Las Vegas då, som vi återkommer till i Homer texten (hepp!).
T o m så att jag blir frestad liksom när Birka utgrävningarna startade 1990 ca.

Och Lasse Sandberg som var med och skapade Lilla Anna och Långa Farbrorn; där känner man igen sig i farbrorn, liksom utanförskapet i Spöket Laban som barn bl.a. har avlidit.
Vila i Frid (1924-2008).
Jag vet inte hur man hedrar vare sig Egyptisk Drottning eller kulturarbetande barnboksförfattare mer än att nämna det så att det hamnar i någon bloggstatistik någonstans;
så att berörda människor ser det, det vore väl ännu värre om ingen nämnde det, jag har en judisk attityd till allvarliga saker.
Men kalla mig inte Rabbin, dit har jag inte nått än.
Möjligtvis kunde de sända om Rosenbaum nu eftersom Svedelid också nyligen avlidit.
Ja han som skrev Hassel, men Rosenbaum var hans mästerverk om den judiska delen av STHLM, sent 80-tal(?).

Över till dagens vers:

Jag tror inte vi har något att oroa oss över, Homer har koll (som vanligt) och saves the day!

Han tittar efter ET klockan ett
och när han tror han sett honom slår i sin tå, klockan två
Sen är det dags för te klockan tre
och busvisslingar i kafferummet mot FRA, klockan fyra
Han rattar alltid in FM klockan fem
och tänker på alla sina ex (båda två), klockan sex
Det här går ju bra ju tänker han klockan sju
undrar hur många munkringar jag åt, om jag skulle ta...klockan åtta
Sedan är det dags för kikaren för att försöka se månen Io klockan nio
likaså timman efteråt och kanske fler, klockan tio
PANG! Strömmen bröts, öh vi kan inte jobba utan el va, klockan elva
Better take a break and drive to Las vegas, KLOCKAN TO L.V.!

LPWJ 12/11/08

Homer liksom "IPRED-mannen" måste ju ha koll
annars står vi där med ändan bar...




IPRED? IFRED!

Bloggz & Newz om IPRED(International Property Rights Enforcement Directive; tack för den Ninjus, nu vill jag bara veta vad fan fnul betyder så är jag nöjd!):
svd
AB II III
GP
syd

Ninjus
Christian Engström(pp)
Bloggvärldsbloggen
Alla Mina Dagar
Basic personligt II
Henrik Alexandersson.se
Scaber Nestor II
jj.n
Rick Falkvinge(pp)
In Your Face
Dumheterna

...om Israel & Kristallnatten:
Dagen
GT

men jag tycker TTs censur av Israel och vinklingarna där är bra mycket vidrigare, det är som andra världskriget all over again där Sverige fegt tog sida genom att passivt inte hjälpa judar då vi kunnat stoppa The Hitler Sweden Tour
fast vi var neutrala! Klart vissa gjorde det och det är sådana som Schindler, han med listan, som vi ska komma ihåg och ta lärdom av.
"man säger kortfattat att oljetransporterna är dåliga i Israel men det man "glömmer" bort (medvetet) att säga är att palestinska terrorister bombar leveranserna."
Citat ur minnet men läs en av de få riktiga israelnyhetssidor i Sverige själv.
Israel i Sverige
(se även mitt förra inlägg)I ruinerna av civilisationen och den riktiga Hells Kitchen kocken

JahHollis
Dagen.tv
Fred i Mellanöstern II
Sapere aude!
Kryssa Samuel
Dessa Mina Minsta Bröder
Dumheterna

Bloggar om IPRED, FRA, Homer Simpson, Israel, poesi, bloggosfären, censur

Intressant som ett fusion plant ist.f. ett nuclear plant

Be well,
LordParzifal

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hej LordParzifal!

Jag gillar din bild på vintern.

Ha det!
Marlene
:-)

LordParzifal sa...

Den har jag ärligt norpat från Nationalgallery i England.
Som värsta fasadklättraren!
Den heter Winter Landscape
FRIEDRICH, Caspar David probably 1811
Ska nog (eftersom jag valde mellan 3 eller 4) variera dom varannan månad eller så.
Sök: winter+christmas+art eller screensaver så finns massor att välja mellan och ibland gamla målningar.
Här finns fler search nationalgallery trafalgar square london

Jag har även gjort om och moderniserat länkar så nu finns det cirkus 30 längst ner efter knuffen som är intressanta.
Skall även ha textlänkar högre upp.
Jag ska klicka era länkar då och då tills ni är tillbaka så att dom syns någorlunda i listorna...

Be well,
LordParzifal

stella sweden sa...

Jissseeezzz de tog tiiid o hitta till kommentarsinspektorn...åhhh!
Men fastande väl i bilden på HOMER o så var det nått om Queen? O efts jag är en litt kungadottir så blev de en stunds stillestånd där me...men nu har ja kommit hiit o jag undrar hur du hittade min lillajävlablogg?

LordParzifal sa...

Jag tror jag tog huvuddörren in till fnul sen kollade jag vilka som satt där vid cafeborden och sedan läste jag nåns blogg som ledde till andra läsares bloggar tills jag till sist hamnade hos cafevakt errr stationsvakt som jag sedan såg peka med hela näven mot din blogg...och på den vägen är det.

Sedan är det jävligt befriande med nån som chattar i bloggen, vi brukade skriva sådär hela tiden för ca 10 år sedan på excite.com i chatten medans man jobbade på sin hemsida.
Det var ju det som var första internetspråket långt före alla LOL och LMAO så existerade ju geezzzzzzus språket!
Sen dess har jag sysslat med översättningar och diktskrivande så nu är man handikappad med att stavva rehth!

Be well,
LordParzifal

stella sweden sa...

Hataaarrrr LOL o div tramsespråk! O be aware för o staaav rettt för de går int...bara så du veeet! Vars har du gömt dina dikter nu o svaret läser ja imorrn (idag vid middagstid för ja har nyss kommit hem från jobb o tänker trilla lääänge i kungadottirbädden)
;)

LordParzifal sa...

Ja dom finns väl lite här o där, poemen, förr så slant dom ut bara man öppnade mun eller fattade pennan men nu är det längre emellan.
Jag har en gammal Bokreabok från DN som hetter Blank ligger Isen med svartvita bilder (helt blankt omslag var det på den lilla boken också) med dikter om konståkning, den kanske finns på nätet (med tanke på ditt inlägg om skridskoåkning).

Be well,
LordParzifal

Anonym sa...

En får tacke för publiciteten, nu ligger du allt bra till :D

LordParzifal sa...

Ja det tackar man för, tur det för idag så låg jag då inte bra till, fick 5 timmars sömn efter Rikspolisstyrelsen vart in å läst Homer och bara timman efteråt släcktes mitt "fria internet" genom en STHLM server i tre timmar, turligt nog fungerar den ikväll igen. Kan ju få hicka för mindre, nu med strängare medialagar igen, som om inte suddiga t-shirts och adidasoveraller och tystade ord i refränger i videos var illa nog a la 50-talscensur från UK & Bush USA styre som nu är över.
Som väl är.

Hönshuset påminner faktiskt om den här drottningen här ovanför om man tänker att engelska honorable förkortas Hon.
skulle då bli Hon. Sesheshet (Hönshuset) =P
Nu t o m roade jag mig själv...
(händer sällan)

Be well,
LordParzifal

Anonym sa...

Jag vet egentligen inte vad FNUL står för men en gissning är;

Fruktansvärt narcissistiskt utan like

Captcha: xajhg

LordParzifal sa...

Ja jag måste ju kommentera bara för att det förra rekordet tror jag var 9 kommentarer. Det är ju också ganska narcissistiskt.
Men satt inte den killen (Narcissus) bara vid en sjö och speglade sig till sist. Då är ju t o m bloggande att föredra.
Mitt tips var Föga Naturligt Undrade Lärkan
Dina länkar finns f ö här i sidebaren (ingen konjak tyvärr)
BTW såg jag att den gamla bloggen hade ett fint namn och nej jag såg den först i somras. Har hetat så här på nätet sedan 1998.

Be well,
LordParzifal

Anonym sa...

Jo jag har två gamla lik till bloggar bakom min nuvarande. Och yeah du finns med i min bloglines lista... skall även lägga till dig på ett hedersvärt ställe på min blogg. Det vill då säga mina länksidor.

;