Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



fredag 7 november 2008

Philosophy v2.0: Tillståndet mellan vaka och sömn



Jag vet att trenden med "det okända" har kommit tillbaks nu igen på light-nivå.
Att drömma någonting och sedan fråga någon närstående, och de har drömt samma sak är ju rätt vanligt, att någon kommer in i ett rum efter någon annan och kan känna av atmosfären är också rätt vanligt.
Men det du pratar om är astralresor vilka ytterst få (om någon) har åstadkommit, det är många som påstår detta men det är lika ovanligt som levitation, det de egentligen upplevt är styrt dagdrömmeri vilket är en bit på vägen.
Studera gärna indiska riter och vise män där det är mera vanligt...
(alternativt någon annan stamkultur, helst inte inom västvärldens produktionssamhälle som enbart är en (för)störande faktor...det finns dock naturligtvis undantag men föredrar en kultur med högre frekvens av "vise män" ; tex medicinmän kring wampanoag stammen, rätt lustigt att just indianer togs för indier när nu dessa ses av mig som några av de högst stående kulturerna).

Vanligtvis i alla kulturer kallas detta tillståndet mellan vaka och sömn, det finns säkert en medicinsk term som är mindre intressant för vad det egentligen gäller är "lucid dreaming" flytande bilder eller musik och därför är det så många som tar pennan och hoppas skriva ner allt de minns från detta tillstånd, som vi alla vet blir sällan filmerna eller musiken lika bra som i detta drömtillstånd...om du tex läst en bra bok kan du drömma den bättre än 75% av alla regissörer!
Själv har jag fört drömdagbok från och till i cirkus 20 år.

LPWJ
_________________
Lumen Mundi



Här är den första om Filosofi och Tintin och En vanlig $vensson skrev även om serietecknandet.

Allmänt flummiga drömmare eller Filosofiska bloggar:
Melayan - din termos i gryningen!
Allt om mig
Diagnosen grov fobi, panik och ångest
Medborgarrätt
Annorlunda och lite sexigt - always on my mind
Sandra Johansson
Carpe Diem
Pemmel
Dessutom har rumptroll en utmaning i filosofi, för när man inte upplever själva händelserna utan de är hypotetiska så är de filosofiska tankebanor man borde ha tänkt någon gång sedan barnaåldern. Ska ge min lista senare (kanske). Som alla som vet eller antar något om denna sida så vet de ju att jag hatar allt som är PK, eller gjorde, nu bryr jag mig inte om personer som är PK utan spenderar tid på viktiga saker utanför statliga propagandan.

Bloggar om filosofi, kultur, merlinorden, rosenkreutz, sömn, drömmar, ockult

Intressant som en filosofisk kvadrant

Be well,
LordParzifal
(Publicerad på Ordo Merlini et Rosae Crusis(Merlinorden) Sön 02Dec, 2007 1:44 am)

0 kommentarer:

;