Poesi,dikt,naturlyrik,tidlös litteratur,musik,film,TV,filosofi,översättningar

***** Kolla gärna länkarna till e-böcker; vid poeter.se finns det mesta sparat av översättningar o lyrik *****

* * * SLÄKTEKTIVEN * * *
(The Ancestor Detector)
Hjälper gärna till att leta familj/ort/namn då jag har tillgång till arkivdigitals kyrkböcker och andra källor vars skrift jag är van att tyda och finner det snabbt (men för längre undersökningar och/eller översättningar tar jag en symbolisk minimumsumma på 500-1500) kontakta mig gärna på "Släktektivbyrån" via mail lordparzifal@gmail.com
se även poeter.se/LordParzifal för översättningar och naturlyrik mm


The Rainforest Site

Gästrike Katthem

~*~ LordParzifal Est.1998 | 10 Years Online Anniversary ~*~

LordParzifal's Wicked Gestures and Avatars @ Excite.com Est.1998
LordParzifal's Woodland Journal Est.2008



tisdag 4 november 2008

Pugh Triptyk II:III left wing | The Pugh dape-dape-dape-da-da-da ReMixes



En bra dag i LordParzifals liv.

...eller vart Pugh skulle sagt dape-dape-dape-da-da-da på rätt emotionellt och musikaliskt refrängställe! puh vilken mening...
Fördel om man har hört refrängen till Här kommer natten någon gång om så bara en gång (för den sitter i minnet för evigt).


BRITNEY SPEARS
WOMANIZER

Womanizer
Woman-Womanizer
You're a womanizer
Oh Womanizer
Oh You're a Womanizer Baby
You, You You Are
dape-dape-dape-da-da-da
Womanizer, Womanizer, Womanizer

Boy don't try to front I (I) know just (just) what you are (are are)
Boy don't try to front I (I) know just (just) what you are (are are)

You Got Me Goin'
You're Oh-So Charmin'
But I can't do it
U Womanizer

Boy don't try to front I (I) know just (just) what you are (are are)
Boy don't try to front I (I) know just (just) what you are (are are)

You Say I'm Crazy
I got Your Crazy
You're nothing but
A Womanizer

AMY MACDONALD
THIS IS THE LIFE

And you're singing the songs
Thinking this is the life
And you wake up in the morning and your head feels twice the size
Where you gonna go? Where you gonna go?
Where you gonna sleep tonight?
dape-dape-dape-da-da-da

P!NK
SO WHAT

So,
So what I'm still a rock star
I got my rock moves
And I don't need you
And guess what
I'm havin more fun
And now that were done
I'm gona show you tonight
dape-dape-dape-da-da-da
I'm alright
I'm just fine
And you're a tool so
So what
I am a rock star
I got my rock moves
And I don't want you tonight

KATY PERRY
I KISSED A GIRL

I kissed a girl and I liked it
The taste of her cherry chap stick
I kissed a girl just to try it
I hope my boyfriend don't mind it
It felt so wrong
It felt so right
Don't mean I'm in love tonight
I kissed a girl and I liked it
dape-dape-dape-da-da-da
I liked ït


COLDPLAY
VIVA LA VIDA

I hear Jerusalem bells are ringing
Roman Cavalry choirs are singing
Be my mirror my sword and shield
My missionaries in a foreign field
For some reason I can not explain
I know Saint Peter won't call my name
Never an honest word
And that was when I ruled the world
dape-dape-dape-da-da-da

AGNES
ON AND ON

On and on
This love I feel for you goes on and on
It's something you can't lose
You're gonna find
This heart of mine
Withstand the test of time
dape-dape-dape-da-da-da
(Oh) On and on
Can't you see this is where you belong
I've got so much you've givin'
Let down your guard
And let these arms
Shelter you tonight

LADY GAGA & COLBY O'DONIS
JUST DANCE

Just dance. Gunna be okay.
dape-dape-dape-da-da-da
Just dance. Spin that record babe.
dape-dape-dape-da-da-da
Just dance. Gunna be okay.
dape-dape-dape-da-da-da
Dance. Dance. Dance. Ju-just dance.

LENA + ORUP
NU NÄR DU GÅTT

Nu när du gått
får jag somna utan dig varje kväll
och jag vet jag borde klara mig själv
men jag är så van att du ska va här

Nu när du gått
har jag många timmar att slå ihjäl
jag försöker hitta vettiga skäl
till att du inte längre är här
dape-dape-dape-da-da-da

Min mest spacade idé hittills, eller bara en förbättring av tråkiga poplåtar ungefär som Lars i Idol 2008 är den enda som kan sjunga av killarna och är intresserad av musik, och vem hackas det på av de som "bara vill bli känd" jo, alltid den som står ut; stå på dig Lars låt ingen wannabe-Picasso stå på dig!
...eller bara ett sätt att få några trendpopsnören att läsa sidan kanske? den som vet kan ju berätta det för mig, för jag vet inte; precis som Obama vet jag mycket men inte allt.
LPWJ 03/11/08

Musiklänkar:
Liten Frö
Emelina Forsberg
Henrik Pekkari
Min Blogg Mitt Place, Mitt Ställe.......
Idolreportern
The Martian Jews
Kulturbloggen
Amerikanska Nyhetsanalyser

Bloggar om Pugh Rogefeldt, topplista, musik, lyrics, här kommer natten, remix, kultur

Intressant som en hippie-hinduisk chant

Be well,
LordParzifal

0 kommentarer:

;